V roku 2016 dopadli skúšky veľmi zle. Najlepšiu známku „dobré“ získali len dva modely. Tohtoročné testy ukázali zlepšenie, keďže najlepšiu známku získalo až 32 vozidiel. Známku „prijateľné“ si pripísalo 58 áut a najslabšie ohodnotenie „slabé“ dostalo 43 automobilov. IIHS oceňuje zlepšený prístup výrobcov k bezpečnosti, no zároveň dodáva, že nie všetky modely sú štandardne dodávané s dostatočne výkonnými svetlometmi.
Konkrétne ide o 17 modelov, ktoré sú vybavené kvalitnými prednými svetlami len v prípade najvyššej výbavy. Základné úrovne výbavy si tak musia vystačiť s podpriemernými zväčša halogénovými svetlami. Organizácia upozorňuje na túto skutočnosť spotrebiteľov, aby boli obozretní pri kúpe vozidiel. Automobilky totiž v marketingových kampaniach zdôrazňujú maximálne možné výbavy, no autá v základných výbavách len zriedka obsahujú to najkvalitnejšie v ponuke.
Tieto zistenia sú zároveň aj apelom na úrady regulujúce bezpečnostné štandardy vozidiel. IIHS zaraďuje kvalitné svetlá k nutným prvkom výbavy, akými sú dnes airbagy, ABS, ESP, alebo kontrola tlaku v pneumatikách. Malo by teda ísť o povinné prvky bez ohľadu na stupeň výbavy. Spotrebitelia sa totiž často dostávajú do situácie, že peniaze vyhradené na dokúpenie si voliteľných prvkov výbav investujú skôr do pohodlia ako do bezpečnosti. Podľa zistení americkej organizácie si spotrebitelia musia za kvalitnejšie predné svetlá priplatiť v priemere tri až šesť tisíc dolárov.