
Porsche má príjemné starosti. Záujem o jeho prvý elektromobil Taycan, ktorý bude vychádzať z konceptu Mission E z roku 2015, prekonal všetky očakávania. Pôvodných 20 000 kusov ročne sa ukázalo ako zlý odhad. Odkiaľ to Porsche vie, keď ešte sériovú podobu Taycanu nik nevidel a nie je ani na výrobných linkách? Automobilka už totiž prijíma objednávky aj so zálohou 2 500 eur. A zákazníci sa jej len tak hrnú.
Podľa šéfa Porsche Olivera Blumeho bude musieť Porsche zvýšiť kapacitu produkcie. Veď len z Nórska, krajiny, ktorá masívne podporuje elektromobilitu, má na stole 3 500 záväzných objednávok. Klasických Porsche sa pritom v tejto krajine predá ročne len asi 600 kusov. Zatiaľ nevieme, o koľko viac Taycanov Porsche vyrobí, ale nové číslo by mohlo kopírovať minimálne objem produkcie americkej Tesly S.

Podľa Blumeho sa zákazníci veľmi zaujímajú aj o praktickejšiu verziu shooting brake, ktorú automobilka naznačila na tohtoročnom ženevskom autosalóne štúdiou Mission E Cross Turismo. Tá to má pritom na výrobné linky namierené až v roku 2021. V každom prípade je jasné, že Taycan dostane do vienka 80 V elektrickú sústavu a dva elektromotory s permanentným magnetom, ktoré ponúknu viac ako 440 kW výkonu.
Vďaka nim má toto 5-dverové elektrické kupé šprintovať na stovku za menej ako 3,5 sekundy a na dvojnásobnú rýchlosť za necelých 12 sekúnd. Porsche pritom zdôrazňuje, že na rozdiel od Tesly S bude Taycan schopný absolvovať niekoľko zrýchlení za sebou bez akejkoľvek straty výkonu. To má už overené na referenčnom okruhu Nürburgring. Na jedno nabitie má Taycan normovaný dojazd 500 km. Nabíjanie na 100 km jazdy by pritom nemalo zabrať viac ako štyri minúty.