O Porsche Taycan je obrovský záujem. A to ho ešte nik ani nevidel

Prvé elektrické Porsche príde na trh začiatkom budúceho roka. No už dnes musí nemecká automobilka meniť výrobné plány. Záujem je taký veľký, že 20 000 kusov ročne stačiť nebude.

12.12.2018 18:00
debata
Taycan bude vychádzať z konceptu Mission E z... Foto: Porsche
Porsche Mission E Concept - 2015 Taycan bude vychádzať z konceptu Mission E z roku 2015.

Porsche má príjemné starosti. Záujem o jeho prvý elektromobil Taycan, ktorý bude vychádzať z konceptu Mission E z roku 2015, prekonal všetky očakávania. Pôvodných 20 000 kusov ročne sa ukázalo ako zlý odhad. Odkiaľ to Porsche vie, keď ešte sériovú podobu Taycanu nik nevidel a nie je ani na výrobných linkách? Automobilka už totiž prijíma objednávky aj so zálohou 2 500 eur. A zákazníci sa jej len tak hrnú.

Podľa šéfa Porsche Olivera Blumeho bude musieť Porsche zvýšiť kapacitu produkcie. Veď len z Nórska, krajiny, ktorá masívne podporuje elektromobilitu, má na stole 3 500 záväzných objednávok. Klasických Porsche sa pritom v tejto krajine predá ročne len asi 600 kusov. Zatiaľ nevieme, o koľko viac Taycanov Porsche vyrobí, ale nové číslo by mohlo kopírovať minimálne objem produkcie americkej Tesly S.

Obrovský záujem o nový Taycan je napríklad v... Foto: Porsche
Porsche Mission E - Nurburgring 2017 Obrovský záujem o nový Taycan je napríklad v Nórsku. Porsche má od tamojších zákazníkov už dnes na stole 3 500 objednávok aj so zloženou zálohou vo výške 2 500 eur.

Podľa Blumeho sa zákazníci veľmi zaujímajú aj o praktickejšiu verziu shooting brake, ktorú automobilka naznačila na tohtoročnom ženevskom autosalóne štúdiou Mission E Cross Turismo. Tá to má pritom na výrobné linky namierené až v roku 2021. V každom prípade je jasné, že Taycan dostane do vienka 80 V elektrickú sústavu a dva elektromotory s permanentným magnetom, ktoré ponúknu viac ako 440 kW výkonu.

Vďaka nim má toto 5-dverové elektrické kupé šprintovať na stovku za menej ako 3,5 sekundy a na dvojnásobnú rýchlosť za necelých 12 sekúnd. Porsche pritom zdôrazňuje, že na rozdiel od Tesly S bude Taycan schopný absolvovať niekoľko zrýchlení za sebou bez akejkoľvek straty výkonu. To má už overené na referenčnom okruhu Nürburgring. Na jedno nabitie má Taycan normovaný dojazd 500 km. Nabíjanie na 100 km jazdy by pritom nemalo zabrať viac ako štyri minúty.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Porsche #Porsche Taycan
Články podľa značiek