S čistokrvnými off-roadmi to nevyzeralo ešte nedávno príliš ružovo. No pred rokom ukázal Jeep na autosalóne v Los Angeles novú generáciu Wrangleru a v januári v Detroite zas Mercedes-Benz úplne novú triedu G. Ani jeden z týchto modelov sa nakoniec nemusel vzdať ikonického dizajnu či rámového podvozku. Transformácia, ktorá zladila novinky s prísnejšími emisnými a bezpečnostnými normami, prebehla úspešne. Teraz sa už čaká len na tretieho člena rodiny najslávnejších off-roadov všetkých čias – na nový Land Rover Defender.
Jeho výrobu zastavili Briti po 68 rokoch v januári 2016, a to napriek tomu, že s pribúdajúcim vekom lámal predajné rekordy. Na rozdiel od géčka a Wrangleru však nedostal nástupcu. Stane sa tak až o dva roky, pretože generačná výmena bude pre Defender znamenať oveľa viac zmien ako u jeho konkurentov. Jednoducho, konštrukcia vychádzajúca z roku 1948 už nedávala žiadnu možnosť vyhovieť súčasným predpisom. Automobilka zo Solihullu musela odštartovať vývoj úplne nového auta. Práce sú v plnom prúde, čo naznačujú fotografie zamaskovaných predsériových prototypov.
Čakať jednoduchý off-road však nemáme. Podľa šéfa značky Felixa Bräutigama nebude nová generácia kópiou tej pôvodnej. Koniec rámového podvozku a tuhých náprav je istý. Nový Defender bude podstatne sofistikovanejší. Ostať by mu však mala hliníková karoséria aj dve verzie. Krátka, ktorá nadviaže na Defender 110, a dlhá, ktorá zastúpi 5-dverovú verziu Defender 130. Navyše majú pribudnúť ďalšie, takže z Defenderu sa stane celá rodina modelov, podobne ako to Land Rover urobil s Discovery a Range Roverom. Dizajn by mal vychádzať z konceptu DC100 z roku 2011.
Počítať sa má aj s rozsiahlym nasadením elektroniky, ktorú doterajší Defender nepoznal. Automobilka si síce uvedomuje, že tým príde o zákazníkov z radu „roduverných“, lenže až tak ľúto jej za nimi nebude. Predaje Defenderu totiž nikdy neprekročili 20 000 kusov ročne. A ten nový ich chce prilákať takmer trojnásobok. Navyše má stáť práve trakčná elektronika za schopnosťou Defenderu zvládať náročné terény. Pod kapotou by mali pracovať benzínové, naftové aj mild-hybridné motory.
Jazdným vlastnostiam na asfalte zas prospeje radikálna odtučňovacia kúra. Ale aj úplne nová platforma a komponenty z luxusnejších modelov Land Roveru. Premiéra by mala prebehnúť už budúci rok, pričom prvé kusy dorazia dotazia k zákazníkom v roku 2020. Výrobu zabezpečí s najväčšou pravdepodobnosťou britský výrobný závod v Brown's Lane. Do deja sa však zapojí aj divízia špeciálnych projektov SVO (Specila Vehicle Operations), ktorá privedie na svet vysokovýkonné verzie, ktoré by mohli konkurovať modelom AMG.