Jaguar E-Type Zero: Klasika ide do výroby. Ale s technikou elektrického I-Pace

13.12.2018 12:00

Už vlani predstavil Jaguar kontroverzný projekt, ktorý spojil dizajn najslávnejšieho Jaguaru všetkých čias s elektrickým pohonom. E-Type Zero sa stretol s pozitívnou reakciou. A tak mieri do výroby.

Na prvý pohľad vyzerá tento roadster ako prvý...
Na prvý pohľad vyzerá tento roadster ako prvý Jaguar E-Type. V skutočnosti mu chýba benzínový motor. Avízom nevšednosti môžu byť diódové svetlá. Autor: Jaguar

Divízia Jaguar Classic, ktorá renovuje staré modely britskej značky, prišla vlani s odvážnou myšlienkou. Predstavila Jaguar E-Type Zero s elektrickým pohonom. Trochu bláznivý nápad, spojiť dizajn najslávnejšieho Jaguaru všetkých čias s bezemisnou technikou, si nakoniec vyslúžil v Británii pozitívne reakcie. Bodaj by nie, na tomto krásnom bielom roadsteri vyrazili totiž na večernú recepciu novomanželia – princ Harry s Meghan Markle. Na ostrovoch netreba viac.

Batérie a elektromotor s výkonom 220 kW tvoria...
Batérie a elektromotor s výkonom 220 kW tvoria blok, ktorý je umiestnený presne tam, kde sa pôvodne nachádzal objemný 12-valec. Aj preto si Zero zachovalo pôvodné rozloženie hmotnosti a jazdné vlastnosti blízke originálu. Autor: Jaguar

A tak bolo rozhodnuté. Jaguar sa pustí do malosériovej výroby. Po techniku nemusel ísť pritom ďaleko. E-Type Zero si požičalo množstvo komponentov z prvého elektrického modelu I-Pace. Konfigurácia je však zásadne odlišná, keďže Jaguar chcel zachovať typické jazdné vlastnosti tejto legendy. To znamená, že batérie a elektromotor umiestnil tam, kde pôvodne trónil ušľachtilý benzínový 12-valec. Rozloženie hmotnosti medzi nápravami je takmer identické.

V kabíne nahradili analógové prístroje...
V kabíne nahradili analógové prístroje digitálne obrazovky. Rozhodnúť sa však budete môcť aj pre klasiku. Autor: Jaguar

Zároveň to zredukovalo ďalšie zásahy do konštrukcie podlahy a náprav. Zavesenie kolies ostalo pôvodné. Kapacita akumulátorov 40 kWh má stačiť na dojazd približne 270 km a výkon 220 kW zas na slušnú dynamiku. Bližšie údaje automobilka zatiaľ nezverejnila. Napriek autentickému dizajnu dostal E-Type Zero aj niekoľko moderných prvkov. Napríklad klasické svetlá zamenil za diódové a analógové prístroje za displeje. Zákazník sa ale môže rozhodnúť aj pre „budíky“.

Prvé vozidlá sa dostanú k zákazníkom v lete 2020. Dovtedy bude oznámená cena. Zaujímavé je, že pokiaľ nebudú majitelia s konverziou spokojní, divízia Jaguar Classic im vráti vozidlo do pôvodného stavu. Umožňuje to práve spomínaná koncepcia elektropohonu. Jednoducho vyberú elektrický pohon a pod kapotu vrátia spaľovací motor.

Jaguar E
		Type Zero -
		2020
Jaguar E
		Type Zero -
		2020
+14Jaguar E Type Zero -
		2020

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Jaguar #Jaguar E-Type #Jaguar E-Type Zero
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
29. 7. 2019zdraženie1.226 €zdraženie1.367 €
22. 7. 2019zlacnenie1.224 €zlacnenie1.365 €
15. 7. 2019zdraženie1.226 €zdraženie1.366 €
8. 7. 2019zlacnenie1.224 €zlacnenie1.350 €
1. 7. 2019zdraženie1.226 €zdraženie1.351 €
24. 6. 2019zdraženie1.214 €zdraženie1.329 €
17. 6. 2019zlacnenie1.194 €zlacnenie1.324 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR