Jaguar E-Type Zero: Klasika ide do výroby. Ale s technikou elektrického I-Pace

Už vlani predstavil Jaguar kontroverzný projekt, ktorý spojil dizajn najslávnejšieho Jaguaru všetkých čias s elektrickým pohonom. E-Type Zero sa stretol s pozitívnou reakciou. A tak mieri do výroby.

13.12.2018 12:00
debata
Na prvý pohľad vyzerá tento roadster ako prvý... Foto: Jaguar
Jaguar E Type Zero - 2020 Na prvý pohľad vyzerá tento roadster ako prvý Jaguar E-Type. V skutočnosti mu chýba benzínový motor. Avízom nevšednosti môžu byť diódové svetlá.

Divízia Jaguar Classic, ktorá renovuje staré modely britskej značky, prišla vlani s odvážnou myšlienkou. Predstavila Jaguar E-Type Zero s elektrickým pohonom. Trochu bláznivý nápad, spojiť dizajn najslávnejšieho Jaguaru všetkých čias s bezemisnou technikou, si nakoniec vyslúžil v Británii pozitívne reakcie. Bodaj by nie, na tomto krásnom bielom roadsteri vyrazili totiž na večernú recepciu novomanželia – princ Harry s Meghan Markle. Na ostrovoch netreba viac.

Batérie a elektromotor s výkonom 220 kW tvoria... Foto: Jaguar
Jaguar E Type Zero - 2020 Batérie a elektromotor s výkonom 220 kW tvoria blok, ktorý je umiestnený presne tam, kde sa pôvodne nachádzal objemný 12-valec. Aj preto si Zero zachovalo pôvodné rozloženie hmotnosti a jazdné vlastnosti blízke originálu.

A tak bolo rozhodnuté. Jaguar sa pustí do malosériovej výroby. Po techniku nemusel ísť pritom ďaleko. E-Type Zero si požičalo množstvo komponentov z prvého elektrického modelu I-Pace. Konfigurácia je však zásadne odlišná, keďže Jaguar chcel zachovať typické jazdné vlastnosti tejto legendy. To znamená, že batérie a elektromotor umiestnil tam, kde pôvodne trónil ušľachtilý benzínový 12-valec. Rozloženie hmotnosti medzi nápravami je takmer identické.

V kabíne nahradili analógové prístroje... Foto: Jaguar
Jaguar E Type Zero - 2020 V kabíne nahradili analógové prístroje digitálne obrazovky. Rozhodnúť sa však budete môcť aj pre klasiku.

Zároveň to zredukovalo ďalšie zásahy do konštrukcie podlahy a náprav. Zavesenie kolies ostalo pôvodné. Kapacita akumulátorov 40 kWh má stačiť na dojazd približne 270 km a výkon 220 kW zas na slušnú dynamiku. Bližšie údaje automobilka zatiaľ nezverejnila. Napriek autentickému dizajnu dostal E-Type Zero aj niekoľko moderných prvkov. Napríklad klasické svetlá zamenil za diódové a analógové prístroje za displeje. Zákazník sa ale môže rozhodnúť aj pre „budíky“.

Prvé vozidlá sa dostanú k zákazníkom v lete 2020. Dovtedy bude oznámená cena. Zaujímavé je, že pokiaľ nebudú majitelia s konverziou spokojní, divízia Jaguar Classic im vráti vozidlo do pôvodného stavu. Umožňuje to práve spomínaná koncepcia elektropohonu. Jednoducho vyberú elektrický pohon a pod kapotu vrátia spaľovací motor.
Jaguar E Type Zero - 2020
Jaguar E Type Zero - 2020
+14Jaguar E Type Zero - 2020

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Jaguar #Jaguar E-Type #Jaguar E-Type Zero
Články podľa značiek