Volkswagen sa stále vyrovnáva s následkami emisného škandálu Dieselgate. Ten poškodil jeho povesť. Dôveru zo strany zákazníkov chce však automobilka späť. Snaží sa o to nielen masívnymi investíciami do elektrifikácie, ale aj zmenou komunikácie. Jednoducho, v pláne je dať zbohom všetkému, čo pripomína minulosť. Týkať sa to má aj loga. Nový dizajn by mal debutovať na aute, ktoré je pre Volkswagen kľúčové – na novom Golfe ôsmej generácie. Predstaviť by sa mal už na jar budúceho roka.
Spolu s Golfom automobilka odštartuje celkom novú komunikačnú stratégiu, ktorá zmení všetko, čo je z firmy vidieť navonok. Starať sa o to budú len tri externé spoločnosti, namiesto štyridsiatich, ktoré vytvárajú marketing v súčasnosti. Efektivita vynaložených prostriedkov by tým mala stúpnuť až o 30 %. Úlohou bude zmeniť pohľad zákazníkov na značku. Kľúčová bude aj nová internetová platforma, ktorú automobilka spustí v roku 2020 pri uvedení elektromobilu I.D. Tá umožní bližší kontakt so zákazníkmi, ale aj internetový predaj áut.
Vyzerať by to malo tak, že zákazník si cez virtuálny showroom nakonfiguruje vozidlo, vybaví financovanie a do kamenného obchodu príde už len so starým autom po nové. Volkswagen očakáva, že aj vďaka ďalším službám využije novú globálnu stránku v roku 2020 asi 360 miliónov ľudí, čo je trojnásobok v porovnaní s roku 2017. To mu, samozrejme, umožní mať aj väčší vplyv na formovanie pozitívneho vzťahu zákazníkov k značke.