Hyundai Motor Group je druhým najväčším rodinným impériom v Kórei. To však znamená aj firemnú kultúru, ktorá si zakladá na tradíciách. Lenže tie nie sú práve ideálne v časoch, keď automobilový priemysel prechádza radikálnymi zmenami. Hyundai to už pocítil a chce opäť vietor do plachiet. Vrátiť dôveru investorov má nový šéf firmy Euisin Chung, 48-ročný syn zakladateľa spoločnosti Mong-Koo Chunga (88), ktorý v septembri zasadol na stoličku výkonného šéfa automobilky. A jeho prvé kroky naznačili, že sa len tak pred niečím nezastaví.
Len pred pár dňami odštartoval veľkú čistku. V jeden jediný deň odvolal 17 najvyšších členov vedenia spoločnosti a nahradil ich novými. Napríklad Albertom Biermannom, bývalým šéfom divízie BMW M, ktorý dostal post šéfa vývoja a výskumu a stal sa vôbec prvým cudzincom v takej vysokej pozícii kórejskej automobilky. Za úlohu má priniesť do rozvoja spoločnosti svieže nápady. Úspechom divízie N, za ktorou stojí práve Biermann, už naznačil, že to vie. Biermann však nebude jediným človekom, ktorý má korene v Mníchove.
Z bavorskej automobilky sa Chungovi podarilo získať aj Thomasa Schemera, ktorý bude zodpovedať za divíziu autonómnych a elektrických vozidiel. Luc Donckerwolke, bývalý dizajnér koncernu VW, sa zas postará o štylistické napredovanie Hyundaia aj Kie. Padáka dal Chung aj viceprezidentovi Kim Yong-hwanovi, ktorý bol pravou rukou jeho otca. Z koncernu Hyundai síce celkom neodíde, ale svoje aktivity presunie do divízie výroby ocele Hyundai Steel. Šéf inovácií Youngcho Chi sa zas presunie na pozíciu prezidenta celej skupiny, pričom sa od neho očakáva stiahnutie náskoku konkurencie v moderných technológiách.
Zdá sa, že bezprecedentné kroky výkonného šéfa automobilky investorov zaujali. Už druhý deň po „veľkom upratovaní“ vzrástla hodnota akcií kórejskej automobilky takmer o desať percent. Teraz však bude musieť Euisin Chung očakávania akcionárov naplniť skutkami.