VW chce elektrický off-road. Na svete je prvá skica

Volkswagen vidí budúcnosť v elektromobiloch. A verí im až tak, že zvažuje výrobu drsného off-roadu. Mimo asfaltu by mal byť schopný konkurovať ikonickému Jeepu Wrangler alebo Land Roveru Defender.

17.01.2019 19:00
debata (2)
Elektrický off-road z Wolfsburgu bude mať síce... Foto: Volkswagen
VW - elektrický off-road skica Elektrický off-road z Wolfsburgu bude mať síce platformu MEB, tak ako napríklad plánované SUV I.D. Crozz, ale schopnosťami v teréne ho má zatieniť. Naznačuje to aj drsným dizajnom.

Tento rok bude mať premiéru prvý elektromobil Volkswagenu novej generácie. VW I.D. Neo je však len začiatok. To je už napokon známe. Nasledujúce roky sa portfólio rozrastie o crossover I.D. Crozz, MPV I.D. Buzz, luxusný sedan I.D. Loug, ale aj o kombi I.D. Areo. Novou správou je, že ponuku elektromobilov by mohol rozšíriť aj drsný off-road. Nejde o fikciu. To, že takýto koncept je v hre, potvrdzuje sám šéf stratégie automobilky Michael Jost.

„V tomto segmente nie je zatiaľ žiaden elektromobil, ktorý by miloval škrabance a prezentoval ich ako jazvy cti,“ povedal trochu emotívne Jost. Elektrické off-roady sú zatiaľ len deriváty, o ktorých úpravu sa starajú malé spoločnosti. Prestavať na elektrický pohon sa dá napríklad Land Rover Defender alebo Toyota Land Cruiser. A plánovaný americký pikap a SUV od spoločnosti Rivian či pikap Tesly sú zatiaľ v štádiu vývoja.

Aj interiér má byť jednoduchý, funkčný a najmä... Foto: Volkswagen
VW - elektrický off-road skica Aj interiér má byť jednoduchý, funkčný a najmä odolný.

Volkswagen tu preto vidí voľný priestor. Bezhlavo sa vrhať do experimentu však nemieni. Aj preto vyslala automobilka do sveta prvú skicu podoby potenciálneho elektrického „Defenderu“. Cieľom je zistiť reakcie verejnosti. Ako vidieť, na mysli má naozaj drsne pôsobiaci off-road. A jeho dizajnu majú zodpovedať aj schopnosti v teréne. Nie je to zlý nápad, elektromotory s obrovským krútiacim momentom už od nulových otáčok sú pre terénne auto ako stvorené.

Celé to doplní robustná konštrukcia a odolné materiály v interiéri, ktoré sa nezľaknú vody ani nečistôt. Otázkou ostáva len to, či je elektrická platforma MEB dosť dobrá aj pre auto tohto rangu. Vyvíjaná bola skôr so zreteľom na klasické elektromobily. VW naznačil, že kapacita akumulátorov by mala zabezpečiť dojazd asi 600 km. V hre je krátka verzia s dĺžkou 4,5 metra aj predĺžená s druhým párom dverí, ktorá by sa mala natiahnuť približne o 30 cm.

Rozhodnutie o výrobe ešte nepadlo. Ak sa tak v najbližšom čase aj stane, na trh dorazí terénny elektromobil s logom VW najskôr v roku 2021, ak nie neskôr.

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #VW #elektromobily #off-road
Články podľa značiek