Lada Vesta sa nám spája s lowcostovým segmentom trhu, teda priestorom, kde za malé peniaze dostanete relatívne veľkú protihodnotu. Aj preto musí ruský sedan a kombi využívať čo najviac lacnej ruskej techniky. Platí to aj o jeho atmosférických 4-valcoch s objemom 1,6 ( 78 kW) a 1,8 (90 kW) litra. Lenže teraz sa pod kapotou Vesty objaví skutočný poklad. Motor, ktorý by ste tu asi nečakali. Má kódové označenie MP5 a pochádza z materskej aliancie Renault-Nissan. Kde sme sa s ním mohli stretnúť? No predsa v reinkarnovanom francúzskom kupé Alpine A110 a tiež v novom Renaulte Mégane RS.
Ľahký preplňovaný 4-valec dáva výkon 185, respektíve 208 kW. V službách Lady však pôjde ešte ďalej. Na predné kolesá bude posielať až 350 koní, čo je približne 257 kW. Ako je to možné? Ostré srdce bude totiž určené pre okruhovú verziu Vesty v šampionáte TCR, kde je 350 koní povoleným maximom. To urobí z Vesty TCR vôbec najsilnejšiu Ladu v histórii. Zmien je však ešte viac. Manuálnu prevodovku nahradí sekvenčná „skriňa“ Sadev a jednoduchú zadnú nápravu zas dvojité lichobežníkové zavesenie. To využíva spolu s prednými vzperami McPherson plynové tlmiče Öhlins.
Nechýba ani ochranná klietka, aerodynamický kit či úpravy vyžadované predpismi šampionátu. V tejto podobe nasadí AutoVaz Vestu do ruskej série v triede Touring. Za volant sa posadia Michail Gračev a Kirill Ladygin. Či uvidíme ostrú Vestu aj na európskych okruhoch, je otázne vzhľadom na odchod značky zo západoeurópskeho teritória. Nie je však vylúčené, že ruskí zákazníci sa dočkajú limitovanej série Vesty R s týmto motorom a výkonom 132 kW, postavenej z dôvodu homologizácie. Napokon projekt Vesty R ohlásil AutoVaz už začiatkom minulého roka.