Foto: Audi
Audi, ako súčasť koncernu VW, tlačí na elektromobiltu. Realitou je už SUV e-tron a čoskoro ho doplní športovo „strihnutý“ e-tron Sportback. V roku 2020 bude nasledovať luxusné elektrické kupé GT. To však tiež nebude koniec bezemisných ambícií ingolstadtskej značky. Predseda predstavenstva Audi Bram Schot, ktorý od januára definitívne vystriedal vo funkcii Ruperta Stadlera, zadržiavaného z dôvodu kauzy Dieselgate, oznámil, že vlaňajší koncept PB18 e-tron doplní elektrické portfólio Audi.
A to asi nik nečakal. Tento vskutku futuristický elektromobil, predstavený vlani na prestížnej prehliadke Pebble Beach Automotive Week v Monterey, pôsobil skôr ako výkladná skriňa technológii, než auto na bežné cesty. Veď na výšku mal celokarbónový koncept len neuveriteľných 1 150 mm. Takže bol 10 centimetrov nižší ako súčasný sériový superšport Audi R8. Rovnako extrémna bola aj jeho technika. Tri elektromotory posielali k obom nápravám 500 kW a 830 Nm krútiaceho momentu. Lenže podľa Schota zaujal projekt natoľko, že v Inolstadte padlo rozhodnutie o jeho produkcii. Samozrejme, nie veľkosériovej. Audi má v pláne postaviť 50 exemplárov, čo PB18 zaručí potrebnú exkluzivitu a Audi zas posilnenie technologického imidžu. No je pravdepodobné, že finálna verzia sa bude predsa len držať viac pri zemi. Ak však PB18 ostane pôvodná technika, budú sa môcť budúci majitelia tešiť na raketovú akceleráciu z 0 na 100 km/h za dve sekundy! Cena ani termín štartu výroby zatiaľ oznámené neboli.