Crossoveri a SUV sú v kurze. Tvoria tretinu celosvetových predajov. Napriek tomu sa medzi nimi nájdu neúspešné modely. Jedným z nich je Infiniti QX30, ktoré vzniklo zo spolupráce tejto japonskej automobilky s Mercedesom-Benzom. Ten pre prémiový crossover poskytol platformu MFA z triedy GLA. Bolo to logické, keďže Stuttgart má rozsiahlu kooperáciu z s alianciou Renault-Nissan, kde patrí aj Infiniti. Výsledkom je nielen QX30 a Q30, ale aj vývoj motora 1,3 TCe pre novú triedu A a viacero Renaultov či Nissanov a úspešná výroba úžitkových modelov Renault Kangoo a Mercedes-Benz Citan.
Lenže v prípade QX30 sa želaný efekt nedostavil. Kým stuttgartský súrodenec si v roku 2017 (výsledky za rok 2018 ešte nie sú k dispozícii) našiel na kľúčovom americkom trhu 24 100 zákazníkov a v Európe až 72 800, Infiniti má za Atlantikom na konte len 8 101 registrácií a na stom kontinente iba žalostných 1 800. Nový šéf Infiniti Christian Meunier sklamanie netají. „QX30 nie je úspešný projekt. Zatiaľ ho síce budeme predávať, ale nie je to produkt, ktorý by mal budúcnosť po tom, čo skončí súčasná generácia.“ Paradoxne to kladie za vinu spoločnej platforme, keďže dodáva, že nástupcu si Infiniti vyvinie na vlastných základoch.
V súvislosti s tým sa vynára aj otázka, či prežije prémiový hatchbcak Infiniti Q30, ktorý tiež využíva platformu MFA z dielne Mercedesu-Benzu. Ten schádza z liniek závodu v britskom Sunderlande už od roku 2015, teda ešte o rok dlhšie ako QX30.