Škoda Fabia: Nová generácia už nebude Kabaňova

23.01.2019 19:00

Štvrtá generácia Fabie dorazí na trh až o dva roky. No na jej vývoji už Škoda pracuje. Bude prvým modelom kompletne navrhnutým novým dizajnérom Olivierom Stefanim. A s najväčšou pravdepodobnosťou príde o verziu kombi.

Štvrtá generácia Fabie bude väčšia a tiež...
Štvrtá generácia Fabie bude väčšia a tiež nápaditejšia. Škoda sa chce totiž zbaviť imidžu výlučne rodinnej značky. Autor: Tomáš Nezdara

Škoda predstaví tento rok modernizovaný Superb, nové SUV „Kosmiq“ na báze Vison X a koncom roka aj štvrtú generáciu Octavie. A čo Fabia? Boleslavský subkompakt, ktorý je na trhu už od roku 2014, si bude musieť na generačnú výmenu ešte počkať. Je to zvláštne, pretože je jedným z posledných modelov koncernu Volkswagen, ktorý ešte nevyužíva novú platformu MQB A0. Tú už zdieľajú koncernoví súperi Audi A1, Seat Ibiza aj VW Polo. Fabia sa k nim pridá až v roku 2021. V Škode dostala jednoducho prednosť nová Scala, ktorá stojí o pol triedy vyššie.

Základom Fabie bude platforma MQB A0, podobne...
Základom Fabie bude platforma MQB A0, podobne ako pri Pole, Ibize a Audi A1. Autor: Tomáš Nezdara

Práve táto skutočnosť však dala príležitosť novému šéfdizajnérovi Olivierovi Stefanimu, aby bola Fabia jeho prvým kompletným dielom. Pracoval už síce na konceptoch Vision X , Vision RS, Scale a jeho príspevok sa prejaví aj na novej Octavii, ale všetky tieto projekty odštartoval ešte bývalý šéf dizajnu Jozef Kabaň. Novinka by mala byť o čosi emotívnejšia. Škoda sa už totiž chce zbaviť imidžu výlučne rodinnej značky, čo nedávno potvrdil aj Stefani pri prezentácii nového štýlu Simply surprising. Očakávať tak máme dynamickejšie tvary a najmä nápis Škoda na zadnom veku.

Vzadu by sa mal objaviť namiesto loga nápis...
Vzadu by sa mal objaviť namiesto loga nápis Škoda, podobne ako na novej Scale. Autor: Tomáš Nezdara

Na oficiálne informácie je síce ešte priskoro, ale je isté, že nová platforma umožní Fabii podrásť nad hranicu štyroch metrov, čo znamená viac miesta pre posádku aj jej batožinu. Na palubnej doske by sa mal podľa vzoru Scaly objaviť voľne stojaci displej multimediálneho rozhrania aj virtuálny kokpit, teda obrazovka namiesto analógových prístrojov. Pod kapotou budú s najväčšou pravdepodobnosťou pracovať už len preplňované benzínové motory 1,0 TSI a 1,5 TSI. Diesely nie sú v kurze. Napokon, po vlaňajšom facelifte ho už v ponuke Fabie ani nenájdete.

Ak by sa tak predsa len stalo, viac šancí by mal nový 4-valec 2,0 TDI, ktorý časom nahradí aj známy diesel 1,6 TDI. A potom je tu možnosť verzie na CNG. Otvorená je aj otázka kombi. Skôr sa však zdá, že so štvrtou generáciou Fabie skončí. Ide o menšinový žáner, populárny výlučne v strednej Európe a pri súčasnom vyťažení výrobných liniek Škody, by bola jeho produkcia luxusom. Napokon, zákazníci dostanú namiesto Fabie Combi až dve alternatívy – malý crossover „Kosmiq“ a tiež Scalu. Ich úžitkové vlastnosti, najmä objem kufra, dokážu subkompaktné kombi hravo zastúpiť.

Bonusom modelového radu by sa mohla stať Fabia RS. Tá síce z ponuky vypadla, ale vzhľadom na nový emotívnejší profil značky, nie je jej návrat vylúčený. Viac sa dozvieme asi až v roku 2020, keď by sa mohla nová Fabia predstaviť aspoň v podobe konceptu.

Škoda Fabia IV -
		skica
Škoda Fabia IV -
		skica
+4Škoda Fabia IV -
		skica

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Škoda #Škoda Fabia #Škoda-Auto
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
21. 10. 20191.242 €zdraženie1.316 €
14. 10. 20191.242 €zlacnenie1.315 €
7. 10. 2019zdraženie1.242 €zlacnenie1.321 €
30. 9. 2019zlacnenie1.233 €zlacnenie1.328 €
23. 9. 2019zdraženie1.241 €zdraženie1.334 €
16. 9. 2019zdraženie1.217 €zlacnenie1.321 €
9. 9. 2019zlacnenie1.214 €zlacnenie1.322 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR