VW Golf: Áno, toto je ôsma generácia bestselleru! Experimenty sa nekonajú

Nový Golf ôsmej generácie sa predstaví ešte tento rok. Revolúciu však nečakajte. Európsky bestseller ostane verný evolúcii. Naznačujú to prvé snímky predprodukčného prototypu, ktorý si z kamufláže ťažkú hlavu nerobil.

24.01.2019 16:00
debata
Nečakajte revolúciu. Golf ôsmej generácie bude... Foto: johanes.vag
VW Golf - 2020 Nečakajte revolúciu. Golf ôsmej generácie bude takmer na nerozoznanie od „sedmičky“. Nové sú užšie svetlá a spätné zrkadlá uchytené priamo na dverách.

Do premiéry Golfu ešte zostáva zopár mesiacov. Ukázať by sa mohol v lete, najneskôr však na septembrovom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom. Veľké prekvapenie to však nebude. Aspoň z pohľadu dizajnu. Samotná automobilka už zverejnila prvú skicu, následne bol Golf VIII nachytaný počas testovacích jázd v Juhoafrickej republike a najnovšie tu máme snímky očakávanej novinky, ktoré zverejnil na svojom instagramovom profile užívateľ johanes.vag. Potvrdzujú, že európska predajná ikona sa vyhne akýmkoľvek experimentom a prednosť dá evolúcii.

Zachytený exemplár by ste si ľahko pomýlili so súčasnou „sedmičkou“. Rozdiel badať len na užších svetlách, o čosi širšej maske či spätných zrkadlách uchytených na nožičkách. Inak je to Golf ako „vyšitý“, vrátane širokého zadného stĺpika. Nedajte sa však pomýliť. Toto je naozaj takmer celkom nové auto. Základom bude modernizovaná platforma MQB, ktorá sa podpíše pod nižšiu hmotnosť, približne o 50 až 70 kilogramov, a tiež väčší rázvor, čo znamená viac priestoru v interiéri. V ňom budú zmeny odvážnejšie. Šepká sa o úplnom vynechaní analógových prístrojov.

Evolučný dizajn neznamená, že Golf sa nezmení.... Foto: johanes.vag
VW Golf - 2020 Evolučný dizajn neznamená, že Golf sa nezmení. Jeho základom bude modernizovaná platforma MQB, ktorá mu prinesie väčší rázvor náprav, viac miesta v interiéri a hmotnosť nižšiu minimálne o 50 kg.

Šéf vývoja Golfu, Karlheinz Hell, napokon už dávnejšie naznačil, že na palube bude viac softvéru ako kedykoľvek predtým. Nový Golf má byť stále online a jeho digitálny kokpit a asistenčné systémy sa majú stať referenčné pre konektivitu a bezpečnosť. Pod kapotou počíta Golf len s trojvalcom 1,0 TSI a štvorvalcom 1,5 TSI Evo s vypínaním dvoch valcov. Dieselovú ponuku zastúpi 4-valec 2,0 TDI spojený s mild-hybridnou sústavou so 48 V elektrickým okruhom a podľa najnovších informácií predsa len aj menší diesel 1,5 TDI, ktorý nahradí známy agregát 1,6 TDI. Mohol by mať tri valce.

Až neskôr pribudne hybridná a plug-in hybridná verzia GTE. Elektrický e-Golf z ponuky vypadne, pretože ho zastúpi úplne nový elektromobil VW I.D. Neo. Zato sa môžeme tešiť na Golf GTI. Už v základe má mať jeho 4-valec 2,0 TSI 221 kW, čo znamená, že Golf R sa bude musieť výrazne posilniť. Očakáva sa až 258 kW. Aby automobilka zvýšila efektivitu výroby, obmedzí ponuku karosárskych verzií. Je isté, že Golf už nedostane 3-dverovú modifikáciu. Príde len ako 5-dverový hatchback a kombi Variant, neskôr v oplastovanej verzii Alltrack. Z modelov Golf Sportsvan a Touran sa stane jeden jediný. Výrobu rozbehne automobilka už koncom júla 2019 priamo vo Wolfsburgu.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #VW #VW Golf
Články podľa značiek