Ferrari je ‘fabrikou na peniaze‘. Vlani zvýšilo zisk o 48 %!

Ferrari sa darí ako nikdy predtým. K obrovskému zisku mu stačí predať necelých 10 000 vozidiel. Iné automobilky môžu len snívať.

07.02.2019 16:00
debata (1)
Za zvýšeným ziskom stál najmä rekordný dopyt po... Foto: Ferrari
Ferrari 812 Superfast- 2017 Za zvýšeným ziskom stál najmä rekordný dopyt po 12-valcovom modeli 812 Superfast.

Ferrari sa sypú peniaze zo všetkého, na čo siahne. Vlani zvýšilo svoj čistý zisk z 537 miliónov na 787 miliónov eur. Pritom vyrobilo len 9 251 vozidiel, čo je v medziročnom porovnaní o iba o 10 % viac a kvapkou v mori, ak to porovnáme s produkciou bežných automobiliek. Na každom aute však zarobilo 85 071 eur, čo je pre iných producentov čosi nemysliteľné. K týmto výsledkom prispel rastúci záujem o najdrahšie 12-valcové modely. Tých sa predalo o 20 % viac. Možno aj preto, že zákazníci chceli stihnúť kúpu Ferrari 812 Superfast ešte predtým, než jeho nástupca prejde na hybridný pohon.

Stúpol aj odbyt 8-valcových modelov. Tých sa predalo o osem percent viac ako predvlani. Záujem rástol vo všetkých regiónoch sveta, v Číne a v Európe dokonca dvojciferne. V Európe a na Strednom východe skončilo 4 227 kusov, čo je o 13 % viac a v USA 1 329 vozidiel, čo je viac o osem percent. V Číne sa predalo 695 áut. Celkový obrat firmy dosiahol vlani 3,42 miliardy eur. Jedinou oblasťou, ktorá vlani Ferrari nevyšla, bol 23,8 % pokles dodávok motorov. Súvisí to s odbytovými problémami Maserati, ktoré používa maranellské agregáty. Odstávky výroby a klesajúci dopyt znamenal totiž aj menší počet vyrobených áut.

Šéf automobilky Louis Camilleri napriek tomu predpokladá, že rast bude pokračovať aj v tomto roku. Príjmy spoločnosti by mali narásť o tri percentá na 3,5 miliardy eur. Veľa si Ferrari sľubuje od dodávok limitovaných edícií, na ktorých má spoločnosť najväčšie marže. V roku 2020 navyše Ferrari chystá svoje prvé SUV, čo znamená, že počet dodaných vozidiel môže už budúci rok presiahnuť desaťtisícovú hranicu. A to aj o niekoľko tisíc vozidiel. Ukazuje to príklad mimoriadne úspešného Lamborghini Urus, ktorého plánovanú ročnú kapacitu produkcie zvýšil taliansky konkurent z pôvodných 3 500 na 4 500 kusov.

Pre úplnosť doplňme, že Ferrari sa v roku 2015 oddelilo od materskej spoločnosti Fiat Chrysler Automobiles (FCA) a tiež vstúpilo na newyorskú burzu. O rok neskôr sa jej akcie objavili v Miláne. Od prvotnej ponuky sa posilnili o 120 %. Súčasná trhová hodnota spoločnosti je 18 miliárd eur, čo je približne hodnota celého bývalého materského koncernu FCA so všetkými značkami od Fiatu až po Chrysler a Jeep.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Ferrari #Ferrai 812 Superfast
Články podľa značiek