Celých 35 rokov stál tento automobilový klenot v podzemí. Jeho hodnota stále rástla. Úžitok však z neho nemal pôvodný majiteľ ani dedičia. Vzácna Alfa Romeo Giulietta SZ nakoniec prepadla štátu. Ten si mädlil ruky.
Foto: 105-series@Facebook
Alfa Romeo Giulietta SZ - nájdený veterán Jedna z najkrajších Álf histórie s ručne vyrábanou celohliníkovou karosériou stála plných 35 rokov v pivničných priestoroch. Toto prostredie jej mimoriadne vyhovovalo, ako vidieť na veľmi dobrom stave.
Príbehy áut sú rôzne. A tento je vskutku kuriózny. Alfa Romeo Giulietta Sprint Zagato totiž rozhodne nepatrí medzi autá, ktoré by mali ostať bez povšimnutia. Dodnes je považovaná za jednu z najkrajších Álf histórie. Jej výroba sa začala v roku 1960 po tom, čo súťažná verzia Giulietta Sprint Veloce Zagato excelovala od roku 1956 na podujatiach v Le Mans, Targa Florio či 24-hodinovom maratóne na Nürburgringu. Alfa jednoducho pochopila, že musí priviesť na svet aj civilnú verziu a speňažiť športové úspechy. To sa aj stalo. Výrobu vozidiel ponechalo Alfa Romeo milánskej karosárni Zagato.
Foto: 105-series@Facebook
Alfa Romeo Giulietta SAlfa Romeo Giulietta SZ - nájdený veteránZ nalez sklep 14 800 600 Aj modrou kožou čalúnený interiér šokuje svojou zachovanosťou.
Tá postavila do roku 1963 len 217 exemplárov, ktoré sa od bežných modelov Alfa Giulietta Coupé odlišovali najmä ručne vyrábanou celohliníkovou karosériou. Auto malo síce výkon len 100 koní, ktoré pochádzali zo skromného 4-valca objemu 1,3 litra, ale obdivuhodnú dynamiku mu zabezpečovala práve nízka hmotnosť a výborná aerodynamika. Na váhu mala Giulietta iba 785 kg, takže dosahovala maximálnu rýchlosť 200 km/h. Jeden exemplár z roku 1962 je aj hrdinom nášho príbehu. V roku 1983 sa dostal do rúk majiteľa v Turíne. Bol to mechanik, ktorý plánoval generálku a tiež si s ním užiť na ceste.
Foto: 105-series@Facebook
Alfa Romeo Giulietta SZ - nájdený veterán Verzia z roku 1962 mala už oblú zadnú časť „Coda Tonda“. Vďaka nízkej hmotnosti dosahovala maximálnu rýchlosť 200 km/h. Stačil k tomu malý 4-valec s objemom 1,3 litra.
Ako ideálne miesto na opravy videl pivnicu, kde auto uskladnil. Nemýľte si ju však s bežnými pivnicami, bol to vlastne väčší priestor v podzemí aj s nákladným výťahom. Práve ten poslúžil na transport Giulietty do jej novej „garáže“. Lenže osud chcel, že výťah vypovedal službu a turínsky mechanik sa k oslobodeniu Giulietty nikdy nedostal. Už v čase, keď ju kúpil, musel dobre vedieť, že cena tohto vzácneho exempláru z roku 1962, ktorý mal už zaoblenú zadnú časť v štýle „Coda Tonda“, bude rásť. O opravu výťahu sa preto nikdy nepokúsil, asi s vedomím, že takto je Giulietta najlepšie chránená pred zlodejmi aj poveternostnými podmienkami.
A hoci sa vo svojej predtuche zisku nemýlil, speňažiť vzácnu Alfu nestihol. Koncom vlaňajšieho roka zomrel. Šokujúce však je, že nemal ani dedičov, ktorí by sa vzácneho kúska iste radi ujali. Po smrti tak Giulietta SPrint Zagato prepadla štátu. A ten si mohol mädliť ruky. Po tom, čo bola ohlásená dražba, sa medzi zberateľmi strhla doslova búrka. Nakoniec odklepli celohliníkovú Alfu Romeo Giulietta Sprint Zagato za úžasných 567 000 eur. To aj vďaka jej excelentnému stavu, ktorý doslova vyráža dych. Stačilo len utrieť prach. Bývalý majiteľ musel toto auto naozaj milovať. Ani sa nemožno čudovať, že svojej lásky sa vzdať jednoducho nedokázal.