BMW iNEXT: Mníchov už testuje elektrické SUV. Zamieri proti EQC

BMW má v elektromobilite náskok vďaka svojmu karbónovému hatchbacku i3. Čoskoro však rad elektromobilov rozšíri bezemisné SUV. A na mušku si vezme stuttgartský Mercedes-Benz EQC či Audi e-tron.

12.02.2019 16:00
debata
BMW iNEXT bude čisto elektrickým SUV.... Foto: BMW
BMW iNext - 2019 BMW iNEXT bude čisto elektrickým SUV. Technologickou vlajkovou loďou sa má však stať aj vďaka nasadeniu autonómnych systémov a najvyspelejšej konektivite.

BMW odštartovalo éru elektromobility omnoho skôr ako jeho konkurenti. Už v roku 2007 založilo divíziu „i“, ktorej výsledkom sa stal v roku 2013 revolučný elektromobil i3 a následne plug-in hybridný superšpor i8. Oba modely spája ultraľahká konštrukcia z uhlíkových vlákien (CFRP). BMW sa tým podarilo ako prvému na svete dostať do veľkosériovej výroby produkciu kompozitných karosérií, ktoré redukujú hmotnosť ťažkých akumulátorov. Lenže budúcnosť bude bohatšia. Automobilka to naznačila v roku 2017 konceptom sedanu BMW i Vision Dynamics a vlani dokonca dvojicou štúdií na tému elektrických SUV.

Najprv sa v Pekingu ukázalo realistické BMW iX3 a následne v Paríži podstatne futuristickejšie BMW iNEXT. Tieto autá však budú mať veľa spoločného. Spojením ich technológií vznikne prvé čisto elektrické SUV, ktoré má premiéru plánovanú na rok 2021. Z prvej si sériová novinka vezme techniku a z druhej časť autonómnych a konektívnych technológií. Práce sú už v plnom prúde, čo dokladujú snímky z testovania predsériových prototypov za polárnym kruhom na polygóne BMW v meste Arjeplog. Práve tu dolaďujú technici celkové nastavenie elektrických komponentov a pohonu oboch náprav.

Testy nového elektromobilu prebiehajú s... Foto: BMW
BMW iNext - 2019 Testy nového elektromobilu prebiehajú s rovnakou intenzitou ako testy bežných BMW so spaľovacím motorom.

Mrazivý chlad predstavuje výzvu najmä pre elektromotor, vysokonapäťovú batériu a chladenie. Testovací inžinieri sa podľa BMW zameriavajú na systém ovládania tokov energie eDrive, analyzujú, ako mrazivé teploty vplývajú na dobíjanie batérií, ako prúdi elektrina do elektromotora, ako sa dostáva energia do elektrickej siete a ako reaguje vykurovanie a klimatizácia. Zaujímavou informáciou je, že testovanie je prakticky identické s testovaním bežných modelov BMW so spaľovacími motormi.

O technike napadlo ani slovo, no s najväčšou pravdepodobnosťou môžeme vychádzať z realistického konceptu iX3, hoci názov si novinka požičia z konceptu iNEXT. Ten mal výkonom viac ako 200 kW. Automobilka vtedy zdôraznila, že elektromotory nevyužívajú žiadne vzácne kovy, takže ich výroba nebude závislá od dodávok drahých surovín. Nová generácia li-ion akumulátorov mala kapacitu 70 kWh, čo znamená podľa prísnejšej normy WLTP približne 400 km dojazdu. Uvidíme, či to tak bude aj v realite, pretože nie je tajomstvom, že iX3 plánuje vyrábať BMW v Číne. Takže je možné, že európske SUV iNEXT dostane predsa len odlišnú techniku.
BMW iNext - 2019
BMW iNext - 2019
+1BMW iNext - 2019

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #BMW #BMW iNEXT
Články podľa značiek