Generálny riaditeľ divízie úžitkových vozidiel Renaultu Hakim Boutehra potvrdil, že Dacia príde na trh s lacným pikapom. Šuškalo sa o ňom už dávnejšie. Najmä v súvislosti s juhoamerickými aktivitami Renaultu, kde od roku 2015 figuruje v ponuke Renault Oroch, čo je pikap postavený na základoch Dusteru. Očakávalo sa, že zamieri aj do Európy, čo by bolo vcelku logické. Stačilo by vymeniť logo na maske. Lenže s ním nemá mať novinka nič spoločné. Očakávaný úžitkový model z Rumunska bude naozaj úžitkový.
Kým Oroch vyrábaný v Argentíne, je viac-menej lifestylovo zameraný pikap s kabínou double-cab pre piatich cestujúcich, európsky pikap chce byť pracant s dvojmiestnou kabínou a dlhšou ložnou plochou. Na vývoj využila Dacia skúsenosti spoločnosti Romturingia, ktorá stojí za výrobou 500-kusovej série Dusterov pikap prvej generácie. Tie sa však nikdy nedostali na voľný trh. Vznikli na zákazku petrolejárskej spoločnosti OMV Petrom, ktorá ich využívala pre svoje potreby. Teraz sa to však zmení. Nový pikap zamieri do predaja.
Veľa o ňom zatiaľ nevieme. Istotou je, že pod jeho kapotou bude výlučne naftový motor 1,5 dCi a že sa ukáže skôr, ako by sme si mysleli. Projekt je vraj už v štádiu homologizácie, takže prvé kusy by si mohli zákazníci prevziať tento rok. Na ktorých trhoch to ale bude, nie je jasné. Okrem toho chystá rumunská automobilka aj ďalšie novinky. Napríklad tri špeciálne edície a tiež veľkú rošádu motorov, pri ktorej zamení staré agregáty za nové, plniace emisnú normu Euro 6d. Predaje teda pôjdu nahor. Aj bez pikapu dokázala totiž Dacia vlani zvýšiť odbyt v Európe o 11,7 % na 528 249 áut.