Škoda Vision iV: Unikli skice ženevského konceptu. Malo to byť prekvapenie

Automobilka Škoda predstaví na nadchádzajúcom ženevskom autosalóne koncept elektromobilu, o ktorom zatiaľ nik netušil. Dozvedieť sme sa to mali neskôr. Omylom však na svojich stránkach zverejnila skice, ktoré zakrátko stiahla

13.02.2019 16:00
debata
Štúdia Vision iV sa predstaví na autosalóne v... Foto: Škoda-Auto
Škoda Vision iV - 2019 skice Štúdia Vision iV sa predstaví na autosalóne v Ženeve. Od pôvodného elektrického crossoveru Vision E z roku 2017, sa dosť odlišuje. Napríklad prednou maskou a nárazníkmi.

Na rozdiel od viacerých automobiliek nebude česká Škoda chýbať na autosalóne v Ženeve. Napokon, má čo ukázať. Potvrdená je svetová premiéra menšieho SUV Kamiq aj výstavná premiéra hatchbacku Scala. Teraz je jasné, že to nebude všetko. Na webových stránkach Škody sa totiž objavili skice konceptu, o ktorom zatiaľ nik netušil. Pravdepodobne omylom, pretože netrvalo dlho a snímky z priestoru zmizli. No aj to stačilo na to, aby sa tajomná novinka dostala na svetlo sveta a aby sme sa dozvedeli jej meno.

Takže je jasné, že ďalšou hviezdou Škody v Ženeve bude koncept elektromobilu Vision iV. Ako inak, stáť má na elektrickej platforme MEB, podobne ako štúdia Vision E, predstavená pred dvoma rokmi v Šanghaji. Otázkou ostáva, čo máme vlastne čakať. Evolúciu šanghajskej štúdie, ktorá sa pomaly približuje do finálnej podoby a v roku 2020 zamieri k zákazníkom, alebo avízo ďalšieho elektromobilu. Veď len do roku 2022 chce mať Škoda v portfóliu 10 elektrifiko­vaných modelov. Uniknuté skice navyše naznačujú, že od Vision E má pripravovaný koncept dizajnovo dosť ďaleko.

Veľa paralel nenájdeme s Vision E ani vzadu.... Foto: Škoda-Auto
Škoda Vision iV - 2019 skice Veľa paralel nenájdeme s Vision E ani vzadu. Vision iV má totiž podstatne športovejší „look“. Vidieť to napríklad na difúzore.

Vision iV sa podobá skôr na elektrické 4-dverové kupé. Úplne odlišná je celá predná časť, na ktorej pribudla typická „škodovácka“ maska. Vision E ju nemal. Podobne je to s predným nárazníkom, doplneným veľkými postrannými otvormi, pravdepodobne pre prívod vzduchu k brzdám alebo chladiacemu systému batérií. Veľa paralel nenájdeme ani vzadu. Sú tu iné svetlá aj nárazník s difúzorom. Oba koncepty však spájajú bezrámové okná, zapustené kľučky dverí, obrovské 22-palcové disky kolies a kamery namiesto spätných zrkadiel.

O technike nevieme vôbec nič. Vision E s dĺžkou 4 668 mm, šírkou 1 924, výškou 1 591 mm a rázvorom 2 851 mm však poháňali dva elektromotory so spoločným výkonom 225 kW. Každý jednu z náprav. Dojazd na jedno nabitie mal byť podľa staršej normy NEDC asi 500 km. Štúdia tiež bola vybavená autopilotom. Vzhľadom na uniknuté skice konceptu Vision iV očakávame, že česká automobilka nebude váhať a čoskoro ich opäť pošle do sveta aj s oficiálnou tlačovou správou, ktorá urobí koniec akýmkoľvek špekuláciám.
Škoda Vision iV - 2019 skice
Škoda Vision iV - 2019 skice
+2Škoda Vision iV - 2019 skice

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda #Concept #koncept #autosalón Ženeva 2019
Články podľa značiek