Honda sa už v roku 2017 pochválila vo Frankfurte nad Mohanom konceptom mestského elektromobilu Urban EV. A netajila, že v roku 2019 pôjde na výrobné linky. To bolo pomerne prekvapivé, keďže japonská automobilka bola v oblasti elektromobility pomerne zdržanlivá. Prednosť dávala vodíku a hybridom s originálnym systémom i-MMD (Intelligent Multi Mode Drive), ktorý používa hybridný Accord, Insight a najnovšie Honda CR-V. Lenže nové emisné normy dali udalostiam rýchly spád.
V Ženeve tak uvidíme finálnu podobu prvého elektromobilu značky, i keď zatiaľ s prívlastkom prototypu. Už prvá snímka prednej časti naznačila, že od konceptu sa líšiť príliš nebude. Samozrejme, sériový model dostane päť dverí namiesto troch, ale základné jednoduché črty vrátane kruhových reflektorov, evokujúcich prvú generáciu Civicu zo sedemdesiatych rokov, mestskému elektrickému autíčku ostanú. A podobne to bude v kabíne.
Honda totiž mestskému elektromobilu ponechá palubnú dosku, ktorú tvoria prakticky len displeje. Vyplýva to z prvej oficiálnej snímky. Zapustené sú do jednoduchej, horizontálne situovanej „palubovky“ a tiahnu sa od vodiča až k spolujazdcovi. Na jej krajoch síce zatiaľ vládne "tma“, ale s najväčšou pravdepodobnosťou sa tu rozžiaria dve ďalšie obrazovky. Už snímka exteriéru totiž potvrdila, že Honda počíta namiesto klasických spätných zrkadiel s virtuálnymi. Kde inde by sa mal premietať obraz kamier, ak nie tu.
O technike Honda stále zaryto mlčí. Vychádzať nemôžeme ani z frankfurtského konceptu. Ten bol tiež zahalený tajomstvom. Podľa neoficiálnych informácií by však prvý elektromobil Hondy mal prejsť na jedno nabitie asi 320 km. Očakávať tak môžeme akumulátory s kapacitou približne 40 kWh. Veľa času na „zatĺkanie“ už Honda nemá. Do predaja sa totiž novinka chystá v lete. Pôjde o úplne nový produkt, ktorý nemá za cieľ nahradiť žiaden z existujúcich modelov, napríklad Hondu Jazz.
A ide len o začiatok bezemisného ťaženia. Podľa strategického plánu „Electric vision“ majú mať do roku 2025 elektrifikované modely Hondy až dvojtretinový podiel na európskych predajoch.