Octavia štvrtej generácie mala byť skutočnosťou už vlani. Obrovské náklady spojené so zahladením kauzy Dieselgate však donútili koncern VW predĺžiť životný cyklus svojich modelov. Boleslavský bestseller nevynímajúc. Nástupca tak príde najskôr koncom roka a na trh v roku 2020, teda osem rokov po premiére súčasnej Octavie. Na nezáujem sa však zatiaľ sťažovať nemôže. Vlani síce Octavia zaznamenala pokles o tri percentá, no počtom registrácií 223 352 kusov sa i tak vypracovala na pozíciu ôsmeho najpredávanejšieho modelu európskeho trhu. To bolo ešte o stupienok vyššie ako v roku 2017, keď si zaknihovala predajný rekord v objeme 227 213 exemplárov.
Vývojové práce na novinke sú v plnom prúde. Testovacie prototypy doteraz brázdili cesty v podobe takzvaných múl, teda „hybridov“, ktoré používali novú techniku zahalenú starou karosériou. Teraz však britský Autoweek priniesol fotografie skutočného prototypu novej Octavie, už s finálnou karosériou. Samozrejme, zahaleného masívnou kamuflážou, ktorá tají dizajn. No všetko utajiť predsa len nedokáže. Vďaka snímkam je napríklad evidentné, že novinka už nedostane kontroverzne delené predné svetlá a že maska sa podľa vzoru Scaly posunie o čosi nižšie. Kapota bude ako na Superbe zasahovať hlboko do blatníkov a jej okraj sa stane súčasťou takzvanej „tornado line“.
Vzadu sa namiesto vertikálnych svetiel objavia horizontáln, podobne ako na iných modeloch značky, Scalu či Karoq nevynímajúc. Novinka bude postavená na inovovanej platforme MQB, ktorá umožní zväčšenie rázvoru asi o 50 mm zo súčasných 2 686 na 2 741 mm. Väčší formát teda Octaviu priblíži viac k Superbu a zároveň odiali od Scaly. Posádka môže počítať s väčším interiérom aj batožinovým priestorom, ktorý má v prípade kombi narásť o ďalších 20 litrov na konečných 630. Pod kapotou sa objaví nielen 3-valec 1,0 TSI a 4-valce 1,5 TSI a 2,0 TSI či nový diesel 2,0 TDI, ale aj mild-hybridná a dokonca plug-in hybridná sústava.
Ako prvé sa v modelovom rade predstaví kombi. Liftback príde o pár mesiacov neskôr. K postupnému odhaľovaniu by malo dôjsť už v priebehu tohto roku. S najväčšou pravdepodobnosťou uvidíme najprv oficiálne skice a následne detaily, tak ako to má česká automobilka vo zvyku. Premiéra by mohla prebehnúť koncom roka, najneskôr na budúcoročnom autosalóne v Ženeve. Pripomeňme, že novodobá Octavia je od spustenia výroby v roku 1997 najpredávanejším modelom Škody.