McLaren chce konkurenta pre Bentley. 570GT mu nestačí

Woking už pred dvoma rokmi zablúdil premiérovo do vôd luxusnejších kupé. Jeho model 570GT bol však len derivátom dvojmiestneho superšportu 570S. Tam to však skončiť nemá. Dočkáme sa skutočne komfortného GT s usporiadaním 2 + 2?

13.03.2019 12:00
debata
Britský producent superšportov sa nevyhýba... Foto: McLaren GT
McLaren GT - prototyp 2019 Britský producent superšportov sa nevyhýba myšlienke postaviť konkurenta pre skutočné komfortné GT, akými sú 4-miestne Bentley Continental GT alebo Ferrari 812 Superfast. Najskôr však príde dvojmiestny model.

McLaren chce do roku 2025 priviesť na trh 18 noviniek. To je dosť na to, aby sa medzi nimi objavili aj modely, ktoré s tradíciou automobilky z Wokingu príliš neladia. Napríklad skutočne komfortné GT. Vylúčené to naozaj nie je. Sám šéf spoločnosti Mike Flewitt na autosalóne v Ženeve prezradil, že McLaren skutočne chystá úplne nový prírastok výrobného programu v triede GT a že sa zároveň nebráni ani myšlienke 2+2 miestneho modelu.

Samozrejme, už pred dvoma rokmi predstavil britský producent superšportov McLaren 570GT, ako svoj najkomfortnejší model, dokonca s dvoma batožinovými priestormi, ale teraz chce ísť ešte ďalej. „McLaren 570GT bol len derivátom kupé 570S. A hoci sa mi páčil, aby som bol úprimný, zmien nebolo až tak veľa,“ komentoval prvý GT počin McLarenu Flewitt. Zároveň prisľúbil novinku, ktorá bude autonómnejšia a nielen lepšie vybaveným dvojmiestnym superšportom.

Nové dvojmiestne GT už absolvuje testovacie... Foto: McLaren GT
McLaren GT - prototyp 2019 Nové dvojmiestne GT už absolvuje testovacie jazdy v masívnej kamufláži.

Mimo nie je ani idea stavby pravého 2+2 miestneho Grand Turisma. „Nevylučujem, že raz takéto auto postavíme. Zatiaľ je všetko len vo fáze analýzy,“ dodal Flewitt. Mal by to byť teda plnohodnotný konkurent napríklad pre opulentný Bentley Continental GT. McLaren by však dal prednosť výrazne ľahšej konštrukcii, kde by naďalej hrali dôležitú úlohu kompozitné materiály. Tie by vykompenzovali hmotnosť akumulátorov, pretože ani značka, ktorá má vo zvyku hľadať každý nadbytočný gram, sa nevyhne elektrifikácii.

Flewitt tým však nie je nadšený. „Priznávam, že sa mi nepáči tých asi 40 kg navyše, ktoré so sebou prináša elektrifikácia, no na druhej strane nám to dáva vyšší výkon, rýchlejšiu reakciu na stlačenie plynu a menšie emisie CO2. Takže nám to teoreticky umožňuje postaviť superšport, ktorý by neprodukoval viac škodlivých látok ako bežný Ford Fiesta.“ To hovorí Flewitt pravdepodobne o plug-in hybride. Čistý elektromobil je totiž zatiaľ hudbou budúcnosti. Podľa šéfa značky sa objaví najskôr v roku 2025, prinajlepšom o dva roky skôr.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #McLaren. McLaren GT
Články podľa značiek