Pravnuk Porscheho založil automobilku. Vyrábať bude kupé. Nabije sa za 5 minút!

Jablko nepadlo ďaleko od stromu. Pravnuk Ferdinanda Porscheho a syn Ferdinanda Piëcha, Toni Piëch, plánuje výrobu supervýkonných elektromobilov. Ich batérie vraj dokážu čosi, na čo zatiaľ nemá Tesla ani Porsche.

15.03.2019 16:00
debata (6)
Krásne kupé bolo inšpirované Jaguarom E-Type a... Foto: Piëch Automotive
Piëch Mark Zero - 2019 Krásne kupé bolo inšpirované Jaguarom E-Type a Ferrari F 250 GTO zo šesťdesiatych rokov.

Na ženevský autosalón síce nedorazili niektoré veľké automobilky, no zato sme tu mohli vidieť množstvo malých výrobcov. A medzi nimi aj švajčiarsku spoločnosť Piëch Automotive. Ak je vám meno povedomé, nemýlite sa. Založil ju Toni Piëch, syn Ferdinanda Piëcha, ktorý vládol mnoho rokov železnou rukou koncernu VW, a zároveň pravnuk ešte slávnejšieho Ferdinanda Porscheho, autora legendárneho "chrobáka“. Ako sa teda zdá, jablko nepadlo ďaleko od stromu. V Ženeve sa totiž spoločnosť prezentovala krásnym kupé Mark Zero, ktoré útočí na emócie jemnou prímesou retrodizajnu a konkurencii dáva na frak technológiou.

Mark Zero má dĺžku 4 432, šírku 1 991 a výšku... Foto: Piëch Automotive
Piëch Mark Zero - 2019 Mark Zero má dĺžku 4 432, šírku 1 991 a výšku len 1 250 mm.

Mark Zero je dlhé 4 432 mm a vysoké len 1 250 mm. Spoločnosť netají, že pri návrhu línií boli vzorom dve fenomenálne športové autá histórie – Jaguar E-Type a Ferrari F 250 GTO zo šesťdesiatych rokov. Dielo sa nepochybne vydarilo a ešte zaujímavejšia je jeho technika. Mark Zero poháňa trojica elektromotorov s výkonom 150 kW. Jeden vpredu a dva vzadu. Spolu je to teda úžasných 450 kilowattov. Takže neprekvapí, že šprint na stovku trvá Mark Zero len 3,2 sekundy. Na to treba poriadnu dávku elektrickej energie. A tá sa skrýva v revolučných batériách hongkonskej spoločnosti Desten Group. Ich kapacitu síce nepoznáme, ale stačiť majú na 500 km jazdy podľa normy WLTP.

Najzaujímavejšou súčasťou tohto elektromobilu s... Foto: Piëch Automotive
Piëch Mark Zero Najzaujímavejšou súčasťou tohto elektromobilu s elektromotormi so spoločným výkonom 450 kW sú akumulátory, ktoré sa dokážu nabiť na 80 % kapacity za menej ako päť minút.
A teraz to najlepšie. Piëch Automotive tvrdí, že batérie sú schopné nabiť sa na 80 % kapacity len za štyri minúty a 40 sekúnd. To sú rozprávkové čísla, na ktoré zatiaľ nemá Tesla ani Porsche, ktoré počíta s nabíjaním nového elektrického Tycanu za 15 minút. A to vďaka tomu, že sa pri nabíjaní nezahrievajú. Vyspelý tepelný manažment zároveň znamená, že akumulátory nepotrebujú pri jazde chladenie kvapalinou, čo šetrí na hmotnosti vozidla nezanedbateľných 200 kg. Jazdnými vlastnosťami má Mark Zero pripomínať klasické zadokolky, a to aj vďaka rozloženiu hmotnosti. Batérie sú totiž umiestnené v stredovom tuneli a pri zadnej náprave. Táto platforma je vraj natoľko flexibilná, že Piëch Automotive plánuje okrem kupé aj výrobu sedanu a SUV. Okrem toho spoločnosť ponúkne tento základ ďalším výrobcom, čo by znížilo výrobné náklady. Uvidíme, aká bude realita. Zázrakov bolo v automobilovom priemysle už dosť. Rýchle nabíjanie bude s najväčšou pravdepodobnosťou závislé od supervýkonných nabíjačiek. Za nabíjacím zariadením má stáť v tomto prípade čínska firma Quingdao Tgood Electric Company. Možno predpokladať, že výkon presiahne 300 kW, čo je viac, než ponúkne nová sieť rýchlonabíjacích staníc Ionity, ktorú budujú spoločne automobilky BMW, Mercedes-Benz, VW či Ford.
Piëch Mark Zero - 2019
Piëch Mark Zero
+8Piëch Mark Zero - 2019

© Autorské práva vyhradené

6 debata chyba
Viac na túto tému: #Porsche #autosalón Ženeva 2019 #Piëch Mark Zero #Toni Piëch
Články podľa značiek