Nové Porsche Taycan či Audi e-tron GT budú prvými prémiovými elektromobilmi koncernu VW. Na rozdiel od tých menších a lacnejších, ktoré používajú platformu MEB, využijú novú elektrickú platformu PPE (Premium Platform Electric Architecture). Tá ale podľa magazínu Manager magazine nie je dostatočne dobrá. No nie z dôvodu parametrov. Jej problémom je cena. Z automobiliek sa tak ozývajú hlasy o nutnosti je úprav.
Podľa Manager magazine na to Audi a Porsche prišli vďaka analýze konkurenčnej Tesly 3. Metódou reverzného inžinierstva dospeli k názoru, že Tesla vie vyrobiť elektrickú platformu podstatne lacnejšie. „Inžinieri museli pristúpiť k optimalizácii, pretože Tesla 3 sa zlepšila viac, ako si pôvodne mysleli,“ uvádza Manager magazine. Nepomohla ani skutočnosť, že spoločným vývojom platformy PPE ušetrili Audi a Porsche asi 30 % nákladov.
Základ budúcej prémiovej mobility je stále príliš drahý, čo ohrozuje konkurencieschopnosť nových luxusných elektromobilov týchto značiek na trhu. Týkať sa to má najmä Audi, ktoré nemôže počítať s cenami, ktoré si môže dovoliť Porsche. Navyše má Audi za sebou vývoj modelu e-tron, ktorý zhltol astronomické dve miliardy eur. Podľa expertov by sa tieto prostriedky vrátili do kasy automobilky až potom, ak by Audi predalo 600 000 e-tronov, čo je nemysliteľné.