Výroba nového Golfu ôsmej generácie mala byť spustená už v júni. Očakávalo sa, že v tom čase uvoľní automobilka aj prvé oficiálne informácie a fotografie. Plánovanej svetovej výstavnej premiére na septembrovom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom tak nemalo stáť nič v ceste. Lenže vo Wolfsburgu padlo rozhodnutie, že debut automobilka a o pár týždňov posunie, čo Volkswagen aj priznáva. Dôvody sú síce zahalené tajomstvom, ale nemecké média tvrdia, že za všetkým stoja technické problémy. Majú súvisieť najmä s infotainmentom.
Golf ôsmej generácie sa chce totiž v tejto oblasti dotiahnuť na Mercedes-Benz triedy A, ktorý je vybavený systémom MBUX s umelou inteligenciou. Tá umožňuje napríklad pokročilé hlasové ovládanie a tiež komunikáciu s vozidlom na základe otázok a odpovedí či on-line opravy niektorých funkcií. A práve tu má byť hlavný problém. Preto sa Golf VIII vo Frankfurte neobjaví. Predstavia ho na samostatnej akcii niekoľko týždňov po autosalóne. A k prvým zákazníkom dorazí dokonca až začiatkom budúceho roka.
„Myslíme si, že je lepšie prísť s ofenzívou až začiatkom roka, pretože v období Vianoc sú predaje áut slabé. To nie je dobrý čas pre takú dôležitú novinku, akou nový Golf je,“ povedal šéf predaja značky Jürgen Stackmann. Zároveň doplnil, že premiéra na samostatnej akcii prinesie Golfu omnoho väčšiu pozornosť a exkluzivitu, ktorú si zaslúži. Vo Frankfurte nad Mohanom však Volkswagen bude mať čo ukázať. V súvislosti s odkladom Golfu sa rozhodol, že tu vystaví elektrický hatchback I.D. Neo, prvý novodobý elektromobil značky, ktorý je pre budúcnosť automobilky možno ešte podstatnejší ako samotný Golf.
Pôvodne to malo byť naopak. Nie je však vylúčené, že zmena termínu wolfsburského bestselleru bude mať vplyv aj na jeho koncernových súrodencov. Napríklad na novú Škodu Octavia a nový Seat Leon. Octavia sa mala predstaviť ešte tento rok na exkluzívnej akcii, podobne ako vlani Škoda Scala v Izraeli. Ak však nebude odhalený kľúčový Golf, bude si musieť počkať na premiéru až na začiatok roka.