
Luxusná Škoda využila o 100 mm predĺženú platformu vtedajšieho Passatu B5, ktorú využíval jeho čínsky derivát, takže v porovnaní s bežným Passatom mal Superb dokonca viac miesta v interiéri. Predaje novinky však nenasvedčovali, že by sa Škoda trafila do čierneho. Aj z dôvodu ceny. V rokoch 2001 až 2008 putovalo k zákazníkom len 133 955 Superbov. Predaje sa pohybovali od 10 000 do približne 14 000 kusov ročne. Osud vlajkovej lode z Boleslavi, bol tak na vážkach. Lenže v roku 2008 debutovala druhá generácia a s ňou sa pozícia Superbu výrazne zlepšila. Potenciál tu teda bol, spolu so zlepšujúcim sa imidžom automobilky.
Superb zaujal dvojitou kinematikou výklopného zadného veka či premiérovou verziou kombi. Hneď prvý rok vyleteli registrácie len v Európe na takmer 30 000 exemplárov. A keď v roku 2015 zišiel z liniek posledný kus, mala veľká Škoda na konte 618 000 zákazníkov. Tretia generácie, predstavená v ten istý rok, tak vstupovala na trh s omnoho väčším sebavedomím. A očarila aj dizajnom z pera Jozefa Kabaňa. Pre Škodu znamenala vstup do novej éry. A ten nepochybne vyšiel. Presne 22. marca oslávila Škoda výrobu polmiliónteho exempláru. Stačili na to štyri roky.
Z toho 358 200 bolo vyrobených v závode v Kvasinách. K nemu časom pribudli ďalšie štyri výrobné závody – Aurangabád v Indii, Nan-t’iang v Číne, Usť-Kamenogorsk v Kazachstane a Solomonovo na Ukrajine. Superb dnes patrí v celoeurópskom meradle k najúspešnejším vozidlám strednej triedy. Dosiaľ tak vzniklo viac ako 1,25 milióna exemplárov. Jeho príbeh sa však začal oveľa skôr, než koncern VW vstúpil do českej Škody. A to Škodou 640 Superb z roku 1934, ktorá doplnila modely Rapid a Popular. Na linkách vydržala až do roku 1949 a to so 6– a 8-valcovými motormi.