Volkswagen sa s nevôľou pozerá na úspech Dacie. Dnes však nevie ponúknuť modely v jej cenovom spektre. Pôvodne mala osloviť menej majetnú klientelu česká Škoda, no tá sa posunula v rebríčku oveľa vyššie, ako koncern vôbec dúfal. Roky tak hľadá spôsob, ako si odkrojiť svoj podiel na trhu lacnejších áut. Pokusy dobyť indický trh prostredníctvom spolupráce s Tata Motors či Suzuki Maruti sa skončili fiaskom. Ako sa však zdá, teraz má riešenie. Zatiaľ ale len v Číne, kde Volkswagen práve predstavil novú značku Jetta.
Výber mena je logický. Jetta chce ťažiť z tamojšej popularity tohto modelu. A na trh príde hneď s troma novinkami – so sedanom a s dvoma SUV. Sedan VA3 bude vychádzať zo známej Jetty, vyrábanej v rokoch 2010 až 2018 na staršej platforme PQ35. Dva ďalšie modely však uprednostnia základy Volkswagenu Tharu, čo je lacnejšia čínska verzia Škody Karoq. To znamená, že Jetta môže počítať nielen s rokmi overenou technológiou, ale aj tou novou, v podobe platformy MQB, na ktorej stojí množstvo aktuálnych modelov koncernu VW vrátane tých, ktoré vyrába a predáva v Číne.
Otázkou teda je, ako sa novej značke podarí zraziť náklady natoľko, aby boli Jetty lacnejšie ako napríklad čínska Škoda Octavia alebo VW Tiguan. Niečo môže výrobca ušetriť na lokálnej výrobe a čosi na výbave, v ktorej by mohli chýbať niektoré bezpečnostné a komfortné prvky povinné v Európe. A lacnejšia bude aj technika. Sedan VA3 použije 4-valec 1,4 TSI a atmosférický 4-valec 1,5i. Tie isté motory využijú aj SUV VS5 a VS7 s klasickým 6-stupňovým automatom, prípadne so 7-stupňovou prevodovkou DSG. Pohon oboch náprav asi nehrozí.
Obe SUV sú v podstate zhodné. VS7 má však predĺžený rázvor o 30 mm a pravdepodobne ponúkne sedem miest na sedenie. Dizajnom veľmi pripomínajú Seat Ateca či nové Tarraco. Je to však dané skôr snahou využiť už existujúce komponenty. Samozrejme, čelná maska aj logo so štylizovaným písmenom J sú odlišné, aby vytvorili identitu novej značky. Za zmienku stojí, že všetky tri modely, teda aj sedan, používajú rovnakú masku a svetlá, čím sa opäť redukujú výrobné náklady. Ceny však zatiaľ oznámené neboli.
S novou značkou Jetta má VW ambiciózne plány. Chce pod ňou vyrábať až osem miliónov vozidiel ročne! Takže expanzia mimo Číny nie je v budúcnosti vylúčená. Prvé kusy sa dostanú k čínskym zákazníkom na jeseň. Do konca roka má síce vzniknúť 200 dílerstiev, ale Volkswagen plánuje klásť väčší dôraz na digitálne showroomy a predaj cez internet, čo je ďalšia cesta, ako dosiahnuť priaznivú cenu. Ak ťah s Jettou nemeckému koncernu vyjde, bude razom najväčším automobilovým výrobcom planéty, bez toho, aby sa doťahoval o prvenstvo s Toyotou či alianciou Renault-Nissan.