Lexus: Japonci chcú už budúci rok spustiť predaj autonómneho auta!

Autonómna technológia má k dokonalosti ešte dlhý kus cesty pred sebou. O to prekvapujúcejšie sú správy, že už budúci rok by sa mohlo na cestách objaviť prvé sériové vozidlo Lexus s autonómnym riadením.

02.04.2019 16:00
debata
Na letných olympijských hrách v Tokiu, ktoré sa... Foto: Lexus
Lexus LS - TRI Concept Na letných olympijských hrách v Tokiu, ktoré sa uskutočnia už budúci rok, by mali mať premiéru prvé autonómne Lexusy LS.

Na januárovom veľtrhu spotrebnej elektroniky Consumer Electronics Show v Las Vegas predstavila Toyota experimentálne vozidlo TRI-P4, postavené na vlajkovej lodi Lexus LS 500h. Nešlo pritom o prvé „pohyblivé laboratórium“ značky, za ktorým stojí vývojové oddelenie Toyota Research Institute (TRI), ktoré sa venuje autonómnym vozidlám. Najnovšie však dostalo dodatočné kamery monitorujúce okolie po stranách vozidla, dva snímače obrazu nasmerované dopredu a dozadu a tiež vylepšený radarový systém.

Je veľmi pravdepodobné, že práve Lexus LS sa stane prvým automobilom nasadeným v živej cestnej premávke, v ktorom budú použité riešenia vyvinuté divíziou TRI. Debutovať by mohlo pri príležitosti Letných olympijských hier 2020 v Tokiu, ktorých hlavným sponzorom je práve Toyota. Na začiatku bude ponúkať režim autonómnej jazdy výlučne na diaľniciach, čo umožní systém Highway Teammate, vyvinutý priamo automobilkou.

Vozidlo bude schopné prevziať riadenie zatiaľ... Foto: Lexus
Lexus LS - TRI Concept Vozidlo bude schopné prevziať riadenie zatiaľ len na diaľniciach.

To, že pôjde práve o Lexus LS, nie je náhoda. Dôvodom je cena. Technológia obsahujúca zložitú elektroniku, kamery, laserové lidary a radary zvyšuje náklady, ktoré sa lepšie „schovajú“ vo veľkom luxusnom sedane ako v kompakte. Tým skôr, že model LS je už teraz vybavený množstvom systémov, ktoré do veľkej miery nahrádzajú vodiča. Napríklad aktívnym obchádzaním prekážok, monitoringom pohyblivých objektov za vozidlom alebo asistentom sledovania jazdného pruhu. To všetky by malo prispieť k zníženiu ceny.

Inštitút TRI založila Toyota pred necelým rokom. Jeho hlavnou úlohou je vyvinúť vhodný softvér, ktorý bude koordinovať prácu všetkých systémov potrebných na bezpečnú jazdu bez účasti vodiča. "Prototypy a predprodukčné vozidlá budú tými najinteligentnej­šími superpočítačmi na kolesách,” hovorí James Kuffner, riaditeľ TRI, citovaný portálom Automotive News Europe. Pre Kuffnera je vývoj takejto technológie a jej uvedenie na trh výsledkom porovnateľným s letom na Mesiac.

V súčasnosti pracuje v TRI približne 500 zamestnancov, ale v budúcnosti sa má ich počet zdvojnásobiť. Aj keď okolo 80 % zamestnancov tvoria Japonci, v tokijskej centrále sa hovorí po anglicky. Pracujú tu aj ľudia, ktorí začínali svoju kariéru v Silicon Valley a pracovali pre firmy ako Google alebo Netflix. Nikos Michalakis, ktorý kedysi programoval pre slávneho amerického producenta videí, hovorí, že cieľom je zaviesť vo firme spôsob myslenia typický pre slávne kalifornské centrum pokročilých technológií.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Lexus #autonómne riadenie #autonómne autá #Lexus LS
Články podľa značiek