
Ešte na prelome desaťročí sa zdalo, že trieda MPV bude pre zákazníkov stále dostatočne atraktívna. Aj preto prišiel Ford v roku 2010 na trh s druhou generáciou C-Maxu, ktorý rozšíril aj o 7-miestnu verziu Grand C-Max. Lenže to už začínali svoje ťaženie nové crosovery a SUV, ktoré dnes predstavujú viac ako tretinu európskych aj celosvetových registrácií a svojou variabilitou či univerzálnosťou dokážu triedu MPV zastúpiť prakticky bez kompromisov. Na zmenu zákazníckeho vkusu musia reagovať aj výrobcovia.
Vany nahrádzajú práve populárnymi SUV a crossovermi. A to bez nástupcov. Najnovším príkladom je práve Ford C-Max a Grand C-Max. Bude mať podobný osud ako menší B-Max, ktorý už v ponuke Fordu nenájdete. Ford oznámil, že v júni končí s jeho výrobou v nemeckom závode v Saarlouis. Ani sa niet čomu čudovať. Kým v najlepších rokoch dokázal Ford v Európe predať aj viac ako 100 000 kusov C-Maxov a v roku 2004 dokonca 165 000, predvlani to bolo len 68 000 a vlani dokonca len 53 000 exemplárov. O neúspech však rozhodne nejde. C-Max končí na konci bežného životného cyklu.
Závod v Saarlouis prejde v súvislosti s tým z trojzmennej na dvojzmennú prevádzku. Ale len dočasne, keďže kapacitu doplní nový Focus, najmä vo verziách s vyššou maržou, ako kombi, outdoorový Focus Active a športový derivát ST. Ukončenie výroby C-Maxu je súčasťou transformácie značky v Európe, ktorá sa bude zameriavať okrem Fiesty a Focusu na úspešnejšie segmenty, najmä na SUV a crossovery. Spomeňme, že C-Max skončil vlani aj na severoamerickom kontinente, kde Ford zastavil výrobu poslednej verzie, ktorou bol plug-in hybridný C-Max Energi.