
Ešte tento rok ukáže Volkswagen svoj prvý novodobý elektromobil I.D. Neo, čosi ako „Chrobák“ 21. storočia. Bude to začiatok obrovskej elektrickej ofenzívy, dokonca ešte väčšej, ako pôvodne plánoval. Kým ešte vlani tvrdil, že v najbližšej dekáde sa jeho ponuka čisto elektrických áut rozšíri na 50 modelov, teraz ich chce mať až 70. A podobné je to aj s objemom výroby. Pôvodne chcel dostať na trh 15 miliónov elektromobilov, teraz zvyšuje počet až na 22 miliónov.
Je to dosť ambiciózne vzhľadom na to, že ešte pred pár mesiacmi predseda Dozornej rady Volkswagenu Dieter Pötsch varoval, že elektromobily si nebude môcť dovoliť každý, keďže ich cena bude nutne vyššia ako cena súčasných najlacnejších áut. „Cenová hladina nebude môcť zostať rovnaká,“ povedal doslova. Teraz sa však zdá, že nemecký koncern má v elektromobilite celkom jasno. Ďalší prírastok ukáže už o pár dní na autosalóne v Šanghaji.

Pôjde o koncept I.D. Roomzz. Tak ako už známe koncepty I.D., ID. Buzz, I.D. Crozz či I.D. Vizzion, použije platformu MEB. Tentoraz však pôjde o veľké SUV, určené prioritne pre Čínu. Názov má upozorňovať na mimoriadnu variabilitu interiéru. Štúdii nebude chýbať ani autopilot na úrovni SAE 4, čo znamená plne automatické riadenie i keď stále s prítomnosťou základných ovládacích prvkov, ako volantu či pedálov.
Okrem samotných elektromobilov automobilka plánuje znížiť emisnú stopu aj modernizáciou svojich závodov. Tie prejdú na dodávky energie z obnoviteľných zdrojov. Do roku 2025 tak klesnú emisie CO2 až o 50 %. Len prechod elektrárne v materskom závode vo Wolfsburgu z uhlia na plyn, a to do roku 2025, ochráni atmosféru pred 1,5 milióna ton tohto skleníkového plynu. Ďalšie úspory má priniesť ekologickejšia výroba batérií so strategickými partnermi, akými sú LG Chem, SKI, Calt alebo Samsung.