AvtoVaz: Lada končí v Európe. Teraz už naostro!

24.04.2019 16:00

Hoci má Lada k dispozícii nové modely Vesta či Xray, európsky trh opúšťa. Veci dostali rýchly spád. Stane sa tak už v priebehu jari. Ako inak, dôvodom sú prísnejšie emisné normy.

Lada pripravuje pre západnú Európu novú...
Lada pripravuje pre západnú Európu novú stratégiu v spolupráci s aliančnými partnermi. Zatiaľ sa z nej však stiahne. Kedy sa vráti, dnes známe nie je. Autor: Avto VAZ

Správy o tom, že Lada to na Západe „zabalí“, sa objavili už vlani v novembri. Oficiálnym dôvodom boli prísnejšie emisné normy, ale tiež rozhodnutie materského koncernu Renault-Nissan o tom, že nie je vhodné, aby Lada konkurovala v európskom priestore koncernovej Dacii. Všetko sa zdalo jasné, lenže potom ruská automobilka oznámila, že model Vesta vybavila motorom 1,6i s filtrom pevných častíc, čo znamenalo, že tento sedan a kombi splnili emisnú normu Euro 6d-Temp, ktorá začne platiť od septembra tohto roka. Bez problémov by tak mohla účinkovať v Európskej únii až do roku 2021, keď sa limity na škodlivé emisie opäť znížia.

Priaznivci ruskej značky tak dúfali, že aspoň načas bude Lada mimo rizikaa svoje autá v Európe udrží. Tak to ale nebude. AvtoVaz totiž oficiálne oznámil, že dodávky vozidiel do západnej Európy zastaví, a to už túto jar. V ponuke tak ostanú iba skladové zásoby už nakontrahovaných vozidiel. Len v Nemecku je ich približne 2 000. „Vzhľadom na čoraz prísnejšie environmentálne štandardy sme sa rozhodli, že im treba prispôsobiť naše exportné aktivity. Na nejaký čas budeme preto musieť tieto trhy opustiť,“ uviedol hovorca ruskej automobilky. Z jeho slov teda vyplýva, že rozhodnutie nie je úplne definitívne a že v budúcnosti sa môže situácia zmeniť.

Rusi jednoducho potrebujú pre Európu novú stratégiu. "Vyrukujeme, až keď budeme pripravení a to v spolupráci s našimi aliančnými partnermi.“ Istá nádej tu teda je. Lada sa stiahne predovšetkým z Nemecka, Rakúska, Maďarska, Bulharska a Litvy. V súvislosti s tým bude posilnený export vozidiel do Kazachstanu, Uzbekistanu a tiež do Bieloruska. Teda na trhy, kde má tradične silnú pozíciu. V týchto krajinách skončila väčšina z 38 000 expor­tovaných vozidiel. V krajinách EÚ to bolo len 5 325, takže je logické, že Európa Lade pri súčasnej kapacite výroby príliš chýbať nebude.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Lada #AvtoVaz #európsky trh
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
29. 7. 2019zdraženie1.226 €zdraženie1.367 €
22. 7. 2019zlacnenie1.224 €zlacnenie1.365 €
15. 7. 2019zdraženie1.226 €zdraženie1.366 €
8. 7. 2019zlacnenie1.224 €zlacnenie1.350 €
1. 7. 2019zdraženie1.226 €zdraženie1.351 €
24. 6. 2019zdraženie1.214 €zdraženie1.329 €
17. 6. 2019zlacnenie1.194 €zlacnenie1.324 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR