Správy o tom, že Lada to na Západe „zabalí“, sa objavili už vlani v novembri. Oficiálnym dôvodom boli prísnejšie emisné normy, ale tiež rozhodnutie materského koncernu Renault-Nissan o tom, že nie je vhodné, aby Lada konkurovala v európskom priestore koncernovej Dacii. Všetko sa zdalo jasné, lenže potom ruská automobilka oznámila, že model Vesta vybavila motorom 1,6i s filtrom pevných častíc, čo znamenalo, že tento sedan a kombi splnili emisnú normu Euro 6d-Temp, ktorá začne platiť od septembra tohto roka. Bez problémov by tak mohla účinkovať v Európskej únii až do roku 2021, keď sa limity na škodlivé emisie opäť znížia.
Priaznivci ruskej značky tak dúfali, že aspoň načas bude Lada mimo rizikaa svoje autá v Európe udrží. Tak to ale nebude. AvtoVaz totiž oficiálne oznámil, že dodávky vozidiel do západnej Európy zastaví, a to už túto jar. V ponuke tak ostanú iba skladové zásoby už nakontrahovaných vozidiel. Len v Nemecku je ich približne 2 000. „Vzhľadom na čoraz prísnejšie environmentálne štandardy sme sa rozhodli, že im treba prispôsobiť naše exportné aktivity. Na nejaký čas budeme preto musieť tieto trhy opustiť,“ uviedol hovorca ruskej automobilky. Z jeho slov teda vyplýva, že rozhodnutie nie je úplne definitívne a že v budúcnosti sa môže situácia zmeniť.
Rusi jednoducho potrebujú pre Európu novú stratégiu. "Vyrukujeme, až keď budeme pripravení a to v spolupráci s našimi aliančnými partnermi.“ Istá nádej tu teda je. Lada sa stiahne predovšetkým z Nemecka, Rakúska, Maďarska, Bulharska a Litvy. V súvislosti s tým bude posilnený export vozidiel do Kazachstanu, Uzbekistanu a tiež do Bieloruska. Teda na trhy, kde má tradične silnú pozíciu. V týchto krajinách skončila väčšina z 38 000 exportovaných vozidiel. V krajinách EÚ to bolo len 5 325, takže je logické, že Európa Lade pri súčasnej kapacite výroby príliš chýbať nebude.