Segment rodinných viacúčelových áut označovaných ako MPV (Multi-Purpose Vehicle) stráca na automobilovom trhu dych. Kým začiatkom tisícročia ešte zasahovali cieľové skupiny viacčlenných rodín a malých podnikateľov, dnes túto úlohu plne nahrádzajú SUV a veľké crossovery. Automobilky tak pomaly okresávajú ponuku tejto triedy, a to vrátane Citroënu.
Francúzska automobilka sa tak pridala ku značkám ako Ford, Kia alebo Toyota. Prvý menovaný výrobca nedávno ohlásil ukončenie výroby modelov B-Max a C-Max, pričom Toyota Verso a Kia Venga neschádzajú z liniek už od minulého roku. Ford si zatiaľ nechal v ponuke modely S-Max a Galaxy a bez zástupcu v segmente neostane ani Citroën.
Model C4 Spacetourer je vlastne dobre známy model C4 Picasso. Nové meno dostal minulý rok v rámci modernizácie. Spolu s ním existuje aj väčší sedemmiestny variant Grand C4 Spacetourer, ktorý zatiaľ na linkách zostáva. Najväčšou možnosťou v ponuke Citroënu je deväťmiestny van Spacetourer.Stratégia Citroënu je logická, keďže nedávno do ponuky pribudlo SUV C5 Aircross, ktoré využíva modernejšiu techniku a zákazníkov oslovuje odvážnym dizajnom. Navyše je to SUV, takže predajný potenciál je určite väčší. Oproti modelu C4 Spacetourer má C5 Aircross o 80 litrov väčší batožinový priestor, čo je pre viacčlenné rodiny určite dôležitý parameter.
Netreba zabúdať ani na výnosnosť oboch modelov. Zatiaľ čo po SUV je dopyt a výrobcovia si môžu dovoliť cenu mierne zdvihnúť, pri malých MPV sú odkázaní skôr na zľavy, ktoré by mohli potenciálnych zákazníkov prilákať. Platí to aj u nás. Základná cena Citroënu C5 Aircross je 19 990 eur. Väčší sedemmiestny Grand C4 Spacetourer štartuje na cene 18 990 eur a C4 Spacetourer je ešte o tisíc eur lacnejší.
Ak máte o nový Citroën C4 Spacetourer záujem, ešte nie je neskoro. Ukončenie výroby neznamená aj automatické ukončenie predaja. Díleri budú naďalej predávať skladové zásoby a vzhľadom na všeobecne nízky záujem, je možné, že malé MPV ostane v ponuke ešte pomerne dlho. Dajú sa očakávať aj väčšie zľavy u predajcov.