Honda e: Japonci potvrdili názov svojho elektromobilu

Malý elektrický hatchback mal premiéru v podobe prototypu v marci v Ženeve. Do predaja príde ešte tento rok s názvom Honda e. A spolu s ním aj hybridný Jazz. Ten zas dostane systém i-MMD.

13.05.2019 19:00
debata
Prvý čisto elektrický model Hondy dostane... Foto: Honda
Honda e - logo Prvý čisto elektrický model Hondy dostane jednoduché pomenovanie Honda e. Nemá pritom v pláne zastúpiť súčasný Jazz. Ten sa dokonca dočká modernej hybridnej sústavy i-MMD, podobnej ako využíva SUV CR-V.

Aj Honda štartuje mohutnú ekologickú ofenzívu. Nedávno oznámila, že podľa jej stratégie „Electric Vision“ budú do roku 2025 všetky jej modely elektrifikované. K hybridnému SUV CR-V sa tak ešte tento rok pridá prvý čisto elektrický hatchbcak. Ten nie je žiadnou veľkou novinkou. V podobe konceptu Urban EV sme ho videli po prvýkrát na jeseň 2017 vo Frankfurte nad Mohanom a v podobe prototypu Honda E na nedávnom marcovom autosalóne v Ženeve. Až teraz však Honda oznámila oficiálny názov. Sympatický 5-dverový mestský elektromobil s nádychom retra vstúpi do predaja ako Honda e.

Technické údaje nie sú zatiaľ známe. Ak by sme však vychádzali z dva roky starej štúdie, mala by mať sériová novinka dojazd minimálne 200 km a na 80 % kapacity sa nabiť za 30 minút. Isté je, že poháňané budú zadné kolesá a že v interiéri nájdeme namiesto tradičných prístrojov výlučne displeje. Honda e chce dokonca priniesť aj virtuálne spätné zrkadlá, teda kamery, ktoré budú prenášať obraz na obrazovky v interiéri. Honda e však neostane v „zelenej ponuke“ japonskej automobilky osamotená. Chystá sa aj hybridný Jazz s technikou podobnou Honde CR-V Hybrid.

V porovnaní s predošlou generáciou hybridného Jazzu, kde hral prvé husle 1,3-litrový 4-valec a elektromotor s výkonom 10 kW len asistoval, presedlá na „architektúru“ i-MMD (Intelligent Multi Mode Drive). Tá využíva pri nízkych a stredných rýchlostiach spaľovací motor len ako generátor elektrickej energie pre hnací elektromotor. Až vo vyššom rýchlostnom spektre dochádza k mechanickému spojeniu spaľovacieho agregátu s prednými kolesami. Vďaka tomu systém i-MMD nepotrebuje klasickú viacstupňovú prevodovku. Vystačí si s jediným prevodom. A v porovnaní s plug-in hybridmi aj bez väčšieho objemu akumulátorov.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Honda #Honda Jazz #Hinda E #Honda e
Články podľa značiek