Francúzskemu koncernu PSA sa podaril husársky kúsok. Len pred dvoma rokmi kúpil stratový nemecký Opel a napriek počiatočným obavám ho vlani doviedol k zisku, pritom v stratách sa európska divízia koncernu GM topila od roku 1999. Je to zásluha šéfa Carlosa Tavaresa, ktorý rovnako bravúrne pred pár rokmi revitalizoval samotné PSA. Koncern hlási za vlaňajší rok rekordné predaje, tržby aj zisk, a tak sa pozerá opäť ďalej do budúcnosti.
Zvažuje ďalšiu akvizíciu. Šuškalo sa najmä o taliansko-americkom koncerne FCA, teda Fiat Chrysler Automobiles. To však vraj nevyšlo, hoci FCA netají, že hľadá strategického partnera. A ešte ten istý mesiac prišiel do reči aj Jaguar Land Rover, vlastnený indickým koncernom Tata. Jednoducho, šírili sa správy, že by Francúzi radi investovali do v súčasnosti stratového britského výrobcu luxusných limuzín a SUV. Teraz sa však zdá, že išlo o fámy. K špekuláciám sa totiž vyjadrila priamo spoločnosť Tata Motors.
„Na týchto správach nie je absolútne nič pravdivé,“ píše sa v oficiálnom vyhlásení. Nie je však tajomstvom, že PSA by sa podobnému prepojeniu nebránilo. „Vytvárame biznis potrebný pre našu budúcnosť. Ak by sa objavila príležitosť, akou bol Opel, radi ju využijeme,“ uvidela nedávno francúzska skupina. Podľa posledných vyjadrení chce Carlos Tavares investovať do podnikov aj mimo Európy. Do úvahy by mohol pripadať napríklad General Motors, ktorý by otvoril Peugeotu cestu na americký trh.