Verivox: Ktoré autá riadia ženy a ktoré muži? Sú to iné svety

Rodová rovnosť za volantom? Pri výbere áut rozhodne neplatí. Ženy jazdia zjavne na lacnejších modeloch ako muži. Tí si, naopak, vyberajú to lepšie. Dokazujú to dáta nemeckých poisťovní.

21.05.2019 12:00
debata (6)
Ženy ťahajú pri výbere auta za kratší koniec.... Foto: Verivox
Verivox Ženy ťahajú pri výbere auta za kratší koniec. Štatistiky dokazujú, že jazdia na lacnejších autách ako ich mužské polovičky.

Ženský a mužský vkus je odlišný. Platí to aj vo svete áut. Zaujímavé však je, že v tomto prípade nejde len o to, či sa ženám páčia iné autá, napríklad podľa značky alebo dizajnu, ako mužom. Prieskum nemeckej spoločnosti Verivox, ktorá sa zaoberá porovnaním životných nákladov, napríklad aj tých na poistenie áut, totiž ukázal, že muži si radi doprajú to lepšie a najmä drahšie. Ženy, naopak, ťahajú za kratší koniec. Vyplýva to z analýzy dát nemeckých poisťovní, ktorých výsledkom sú dva rebríčky. Prvý „vyfiltroval“ autá, ktoré majú najväčší podiel majiteliek, teda žien, a druhý autá, ktoré vlastnia v najväčšej miere muži. A verte, sú to dva odlišné svety.

Žiadne iné auto v Nemecku nemá taký veľký... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz CLS - 2018 Žiadne iné auto v Nemecku nemá taký veľký podiel mužských vlastníkov ako Mercedes-Benz CLS. Na ženy pripadá len 12 %.

„Najpopulárnejšími“ autami ženského publika sú výlučne modely nižších tried. Najväčší podiel žien za volantom, a to až 66 %, má Opel Adam pred Fiatom 500 (63 %) a Kiou Picanto (62 %). Až na ôsmej priečke je VW Beetle (56 %), ktorý patrí aspoň k drahším kompaktom a možno predpokladať, že jeho výber zo strany žien nebol motivovaný len rozumom či cenou, ale aj emóciami. To muži na emóciách rozhodne nešetria a radi sa ukazujú v prémiových modeloch vyšších tried. Na také 4-dverové kupé Mercedes-Benz CLS pripadá až 88 % mužských vlastníkov. Len 12 % z nich riadia ženy. A rebríček pokračuje rovnako luxusným Audi Allroad Quattro či BMW radu 7 (82 %).

Mužov, naopak, takmer vôbec neuvidíte za... Foto: Opel
Opel Adam Mužov, naopak, takmer vôbec neuvidíte za volantom Opela Adam. Takmer dve tretiny pripadajú na ženy.

Podľa Verivoxu nie sú tieto odlišnosti dané len rozdielom vo vnímaní auta ako symbolu spoločenského statusu. Výskum organizácie Puls Marktforschung totiž nedávno ukázal, že takto vidí autá 20 % mužov a 21 % žien. Takže ženy prikladajú autu ako symbolu dokonca ešte o čosi väčšiu váhu. Dôvody sú prozaickejšie a vyplývajú zo stereotypov rozdelenia mužských a ženských rolí. Veľké rodinné autá tak používajú zväčša muži, kým manželkám ostane v garáži menšie a lacnejšie auto určené na kratšie trasy. A svoj dopad v neprospech žien majú aj ich nižšie príjmy. Štatisticky zarábajú menej, takže si nemôžu dovoliť míňať na väčšie, výkonnejšie, a teda aj drahšie autá.

Autá, ktoré najviac uprednostňujú ženy

Model Podiel žien Podiel mužov
Opel Adam 65,8 % 34,2 %
Fiat 500 63,4 % 36,6 %
Kia Picanto 62,4 % 37,6 %
Chevrolet Matiz 59,6 % 40,4 %
Nissan Micra 58,6 % 41,4 %
Peugeot 107 57,3 % 42,7 %
Citroen C1 57,0 % 43,0 %
VW Beetle 56,9 % 43,1 %
Honda Jazz 56,7 % 43,3 %
Suzuki Swift 56,7 % 43,3 %

Autá, ktoré najviac uprednostňujú muži

Model Podiel žien Podiel mužov
Mercedes-Benz CLS 12,3 % 87,7 %
Audi Allroad Quattro 15,7 % 84,3 %
BMW 7 15,7 % 84,3 %
Peugeot 407 16,8 % 83,2 %
BMW 5 16,9 % 83,1 %
Mercedes-Benz C 16,9 % 83,1 %
Mercedes-Benz E 17,4 % 82,6 %
Mercedes-Benz S 17,5 % 82,5 %
Opel Insignia 17,7 % 82,3 %
Peugeot 3008 17,7 % 82,3 %

© Autorské práva vyhradené

6 debata chyba
Viac na túto tému: #autá #muži #ženy
Články podľa značiek