Lacný elektromobil Volkswagenu bude asi z Bratislavy!

Nehovoríme pritom o VW ID.3 ani o elektrickej verzii malého e-up!-u. Ale o novej generácii menšieho elektromobilu, ktorého vývoj má na starosti Seat. S najväčšou pravdepodobnosťou tak dostane aj súrodencov so španielskym a s českým logom.

27.05.2019 16:00
debata
Nový malý elektromobil z Bratislavy bude v... Foto: Volkswagen
VW I.D. Concept - 2015 Nový malý elektromobil z Bratislavy bude v podstate nástupcom elektrifikovaných verzií VW up!, Seatu Mii a Škody Citigo. Postavený bude na skrátenej platforme MEB.

Volkswagen odštartuje koncom roka elektrickú ofenzívu. V septembri na autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom predstaví elektrický hatchback I.D.3, na ktorý už dnes prijíma predobjednávky. Neostane však sám. Časom pribudne van I.D. Buzz, SUV I.D. Crozz aj luxusný sedan I.D. Vizzion. Aspoň tak to naznačili rovnomenné štúdie. Lenže ani to nebude koniec. Chystá sa aj ďalší do partie. V roku 2022 má pribudnúť najlacnejší bezemisný model, stojaci pod ID.3. Cenou ho má podliezť asi o 10 000 eur, takže by sa mohla začínať asi na 20 000 eurách.

Aby sa Volkswagenu podarilo udržať cenu elektromobilu s drahými batériami na uzde, musí ho tiež lacno vyrábať. Potom asi neprekvapí, že jeho produkciu neumiestni do Nemecka. Šušká sa o Bratislavskom závode Volkswagenu. Logiku to má. Lacnejšiu pracovnú silu doplnia skúsenosti s výrobou elektromobilov. Veď z liniek v Devínskej Novej Vsi už schádza elektrický e-Up! a ešte tento rok k nemu pribudnú elektrické verzie Škody Citigo a Seatu Mii. Tie so spaľovacím motorom odídu do minulosti. Navyše sa tam vyrábajú hybridné verzie VW Touareg, Audi Q7 či Porsche Cayenne.

Elektrickú novinku, ktorú by sme mali vidieť v podobe konceptu spolu s ID.3 tiež vo Frankfurte, mali podľa pôvodných plánov produkovať v nemeckom Emdene. Aj preto z neho presunú výrobu Passatu do českých Kvasín. Uvoľnia tým kapacity pre elektrické SUV ID. Crozz. ID.3 zas nakoniec zakotví na linkách v Zwickau a záujem oň je už dnes taký veľký, že si sním pravdepodobne vystačí. Malá elektrická novinka z Bratislavy bude postavená na upravenej, presnejšie skrátenej, platforme MEB. Vývoj dostala na starosti španielska divízia koncernu, takže je viac ako isté, že na linkách v Devínskej Novej Vsi budú nakoniec montovať aj jeho súrodencov s logami Seatu a Škody.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #VW #elektromobily
Články podľa značiek