
Škoda je v rámci koncernu VW mimoriadne úspešnou značkou. Až tak, že nedokáže uspokojiť dopyt. A to aj napriek tomu, že jej dva domáce závody v Mladej Boleslavi a v Kvasinách pracujú na plné obrátky. Pritom ju čaká ďalší rozmach. Napríklad v oblasti elektromobilov. Ich výroba si vyžiada časť kapacít v domovskom závode. Ten v Kvasinách zas pomáha s výrobou Seatu Ateca a čoskoro v jeho portfóliu pribudne VW Passat. Už dlhšie sa preto hovorí o potrebe výstavby nového závodu. Ten by umožnil rozšíriť európsku ponuku napríklad aj o atraktívne SUV-kupé Škoda Kodiaq GT, ktoré sa vyrába v Číne výhradne pre čínsky trh. Šéf značky Bernhard Maier sa však vôbec netají tým, že by ho rád videl aj v Európe. V súčasnosti ho však niet kde produkovať.

Tiež prezradil, že ak by mala Škoda dostatok voľných kapacít, mohla vlani vyrobiť a predať aj o 100 000 áut viac. To sú miliardy eur, ktoré česká značka zbytočne stráca. „S novou produkčnou linkou by sme boli schopní predať viac ako dva milióny áut ročne ešte pred rokom 2025, dokonca by sme mohli predať oveľa viac áut, ako ich tento rok predáme. Dopyt je vyšší ako naše možnosti,“ uviedol nedávno Maier. A keďže presun výroby do nevyťažených nemeckých závodov Volkswagenu je z dôvodu vysokých mzdových nákladov neprijateľný, stavba nového závodu dostala zelenú. V súvislosti s novou fabrikou sa skloňovali Ukrajina, Srbsko, Turecko, Bulharsko, ale aj východ Slovenska. A teraz je vo veci o čosi jasnejšie.
Ako uvádza firemný týždenník Škodovácky odborář, nový závod vznikne v Turecku alebo v Bulharsku. „Do finále bolo vybraté Turecko, kde je slušná infraštruktúra, ale neisté politické prostredie, a tiež Bulharsko, ktoré je stabilnejšie a je členom Európskej únie," povedal pre firemné médium predstaviteľ odborov Jaroslav Povšík. „Budeme sa pýtať vedenia spoločnosti či nový závod neuškodí zamestnanosti v Česku a ako prispeje k ziskom spoločnosti,“ dodal Povšík. Podľa podnikového týždenníka nie je totiž zatiaľ celkom isté, že nový podnik povedie Škoda. V koncerne sú tlaky, aby výrobu riadil samotný Volkswagen. Potvrdzujú to aj slová Bernharda Maiera. "Záleží nám na tom, aby všetko prebiehalo pod taktovkou Škody, ale časť dozornej rady má iný názor. Nie je to politicky jednoduché.“