
Rolls-Royce Ghost predstavila britská značka v roku 2009, teda pred desiatimi rokmi. A hoci vo svete aristokratických limuzín je výmenný cyklus dlhší, ako to býva bežné, na zmenu je už čas. Nový Ghost má doraziť na budúci rok. A zmení sa radikálne. Rolls-Royce totiž reaguje na kritiku zákazníkov, ktorým sa nepáčilo, že za základ menšej, i keď stále 5,4 metra dlhej limuzíny, použil koncern BMW Group, platformu BMW 7. Ako vidieť, všetko je relatívne. Kým pre iných predstavuje vlajková loď z Mníchova vrchol luxusu, klientele britskej značky to jednoducho z imidžových dôvodov nestačí. Napokon, platia viac, oveľa viac.
Novinka si tak požičia platformu nového Phantomu, ktorý je na trhu len dva roky a ktorú využíva aj novučičké SUV Rolls-Royce Cullinan. Z toho vyplýva, že vďaka rozsiahlemu nasadeniu hliníka by mal byť Ghost ľahší a potenciálne by mal využiť aj pohon oboch náprav. Pod kapotou to však bude klasika. O elektrifikácii zatiaľ nepočuť. Dvanásťvalec s objemom 6,6 litra z dielne BMW však nahradí ten z Phantomu a Cullinanu s ikonickým objemom 6,75 litra. Očakávať máme aj riadenie zadných kolies, čo iste uľahčí manévrovanie s týmto korábom ciest. V kabíne sa zas objaví najnovší infotainment, ktorý má po desiatich rokoch čo zlepšovať. Napríklad aj head-up displej.
Dizajn má byť skôr evolučný, ako sa v tejto triede očakáva. Nový šéfdizajnér Ján Kabaň sa však podpíše maximálne na detailoch. V čase jeho príchodu je totiž Ghost už vo vysokom štádiu vývoja. Za jeho tvarmi tak stojí ešte pôvodný návrhár Giles Taylor. Automobilka počíta s dvoma rázvormi náprav. Ten menší by mal slúžiť pre kupé verziu Wrait a otvorený Dawn. Aj tie teda prejdú totálnou zmenou DNA, ktorá ich vzdiali od techniky BMW. Nasledovať však budú až po Ghoste. Ich príchod sa očakáva v roku 2022 a 2023.