
Elektrická ponuka koncernu VW sa zatiaľ obmedzuje na modely VW e-Golf, e-Up! a Audi e-tron. Čoskoro sa na trh dostanú aj Škoda Citigo iV a Seat Mii Electric. To je však len začiatok lavíny, ktorú spustí na septembrovom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom VW ID. 3, po ktorom budú nasledovať desiatky ďalších bezemisných modelov. Najprv však treba zlomiť predsudky a nedôveru zákazníkov k novej technológii. A tak jej potenciál predvádza aj na športovom poli. Dôkazom je vlaňajšia rekordná jazda špeciálu ID. R na trati legendárnych pretekov do vrchu Pikes Peak International Hill Climb v Colorado Springs.
Brutálny prototyp, ktorý poháňajú dva elektromotory s výkonom 500 kW a krútiacim momentom 650 Nm, zvládol túto jazdu do „oblakov“ s dĺžkou 19,99 km a prevýšením 1 500 m za 7 minút, 57 sekúnd a 148 tisícin sekundy. To znamenalo nielen rekord v triede elektromobilov, ale aj absolútny rekord trate. O to vzácnejšie, že ten pôvodný mal už päť rokov. A o čosi podobné sa teraz VW pokúsil aj na domácom nemeckom okruhu Nürburgring. Úspešný bol čiastočne.

Za volant tejto šelmy s hmotnosťou len 1 100 kg a akceleráciou na stovku za omračujúcich 2,25 sekundy sa opäť posadil francúzsky pilot Romain Dumas. Okruh dlhý 20,832 km absolvoval za úžasných 6 minút a 05,336 tisícin sekundy. Zlomil tak v triede elektromobilov pôvodný rekord čínskeho elektromobilu NIO EP9, pilotovaného Peterom Dumbreckom o 40 sekúnd a 564 tisícin, čo nie je naozaj málo. Predchádzalo tomu dôsledné ladenie aerodynamiky, ktorá bola nastavená vzhľadom na charakter trate na vyššiu rýchlosť než na prítlak, takže „priemerka“ sa vyšplhala na neuveriteľných 206,96 km/h. A tiež ladenie podvozku, softvéru pohonu a pneumatík.
„Som neuveriteľne hrdý, že som držiteľom rekordu na Nordschleife,“ povedal po jazde Romain Dumas, víťaz štyroch 24-hodinových maratónov v Le Mans. Na absolútny traťový rekord, tak ako v Pikes Peak či neskôr na trati v Goodwoode, to však nestačilo. Na vrchole rebríčka okruhu Nürburgring zostáva naďalej vlaňajšia jazda hybridného Porsche 919 Evo, ktoré zvládlo „zelené peklo“ za 5 minút a 19,55 sekundy. Tento špeciál pre vytrvalostné preteky má však jasný výkonový náskok. Jeho hybridná sústava posiela ku kolesám totiž až 853 kW. A navyše je tiež z kuchyne koncernu VW.