A hoci vyzerajú oba modely stále neuveriteľne aktuálne, na inováciu je najvyšší čas. O to viac, že do elektrického ringu nastupujú noví agresívni hráči zavedených koncernov Daimler, Volkswagen, Jaguar Land Rover a ďalší, ktorí sa už nemienia z diaľky prizerať výsostnému postaveniu americkej značky na trhu. Modernizácia oboch modelov je vraj za rohom. Vyplýva to z videa na YouTube, kde sa dozvedáme zákulisné informácie práve v súvislosti s budúcnosťou modelov S a X. Zverejnila ho zamestnankyňa automobilky, ktorá z pochopiteľných dôvodov utajuje svoju pracovnú pozíciu a zdroj.
Podľa týchto informácií dostanú vynovené dvojičky stojace na rovnakej platforme novú generáciu akumulátorov s vyššou energetickou hustotou, čo znamená nižšiu hmotnosť a menší objem, prípadne možnosť voziť si so sebou viac elektrickej energie pre dlhší dojazd. Zatiaľ sa ale zdá, že s kapacitou to Tesla preháňať nechce. Maximom má byť opäť 100 kWh, lenže paket batérií bude až o 169 kg ľahší. To bude mať priaznivý dosah na dynamiku, ovládateľnosť aj akčný rádius na jedno nabitie. Zároveň by nemalo dôjsť k rastu ceny, pretože ako vieme, najdrahšou súčasťou elektromobilov sú práve batérie.
I tak si Tesla S a Tesla X v tomto parametre polepšia. Liftback by mal zvládnuť na jedno nabitie viac ako 400 míľ (644 km) a ťažšie a menej aerodynamické SUV zas tesne pod 400 míľ. Šušká sa až o troch elektromotoroch, z ktorých dva by poháňali zadné a jeden predné kolesá. Podobne, ako to Tesla ukázala na prototype nového Roadsteru. Batérie majú byť chladené novým chladiacim systémom, ktoré vraj Tesla testuje v spaľujúcich horúčavách arizonského Death Valley. Zákazníci by mali do budúcna oceniť aj novú sieť Superchargerov s výkonom 250 kW, čo im prinesie úsporu času na nabíjacích staniciach.
Inovácie neobídu ani dizajn. Ten má byť o čosi agresívnejší. Naopak, v interiéri sa Tesla X a Tesla S inšpirujú minimalizmom novšieho modelu Tesla 3. Z palubnej dosky by tak mali napríklad zmiznúť prieduchy ventilácie. Novinky by sa mali predstaviť ešte pred koncom roka. Či to Tesla zvládne, nie je isté. Momentálne sa pohybuje hlboko v červených číslach a vykazuje astronomickú stratu vyčíslenú na približne šesť miliárd dolárov. Ak však nové modely neprivedie na svet, nebude môcť konkurovať novým produktom, čo by pre ňu mohlo znamenať stratu dôvery investorov a rozsudok smrti. Na výber teda príliš nemá.