Tesla S a X: Modernizácia je vraj za dverami. Prídu ľahšie batérie a ostrejší dizajn

Elektromobily Tesla S a Tesla X sú tu s nami už pomerne dlho a hoci americký výrobca uskutočňuje inovácie priebežne, teraz má v pláne skutočnú modernizáciu. Meniť sa má dizajn aj technika.

13.06.2019 18:00
debata
Nová Tesla X by mala mať o čosi agresívnejší... Foto: Top Speed
Tesla S - 2020 Nová Tesla X by mala mať o čosi agresívnejší dizajn. Základom inovácie sú však nové batérie a systém pohonu až s troma elektromotormi.
Luxusná Tesla Model S sa svetu predstavila v roku 2012 a celkom zmenila pohľad na elektromobily. Luxusný liftback ukázal, že aj batériové auto môže byť „sexi“ a že si môže trúfnuť na viac, než len rozvážať deti do škôl či absolvovať rodinné nákupy. Elektromobilita v podaní americkej spoločnosti bola od začiatku založená na emóciách – krásnom dizajne a vzrušujúcej dynamike. To celé Tesla okorenila inovatívnymi prvkami autonómneho riadenia, čím predbehla konkurenciu hneď o niekoľko rokov. V stopách modelu S nastúpilo v roku 2015 prvé elektrické SUV Model X so zadnými „orlími“ dverami.

A hoci vyzerajú oba modely stále neuveriteľne aktuálne, na inováciu je najvyšší čas. O to viac, že do elektrického ringu nastupujú noví agresívni hráči zavedených koncernov Daimler, Volkswagen, Jaguar Land Rover a ďalší, ktorí sa už nemienia z diaľky prizerať výsostnému postaveniu americkej značky na trhu. Modernizácia oboch modelov je vraj za rohom. Vyplýva to z videa na YouTube, kde sa dozvedáme zákulisné informácie práve v súvislosti s budúcnosťou modelov S a X. Zverejnila ho zamestnankyňa automobilky, ktorá z pochopiteľných dôvodov utajuje svoju pracovnú pozíciu a zdroj.

Podľa týchto informácií dostanú vynovené dvojičky stojace na rovnakej platforme novú generáciu akumulátorov s vyššou energetickou hustotou, čo znamená nižšiu hmotnosť a menší objem, prípadne možnosť voziť si so sebou viac elektrickej energie pre dlhší dojazd. Zatiaľ sa ale zdá, že s kapacitou to Tesla preháňať nechce. Maximom má byť opäť 100 kWh, lenže paket batérií bude až o 169 kg ľahší. To bude mať priaznivý dosah na dynamiku, ovládateľnosť aj akčný rádius na jedno nabitie. Zároveň by nemalo dôjsť k rastu ceny, pretože ako vieme, najdrahšou súčasťou elektromobilov sú práve batérie.

I tak si Tesla S a Tesla X v tomto parametre polepšia. Liftback by mal zvládnuť na jedno nabitie viac ako 400 míľ (644 km) a ťažšie a menej aerodynamické SUV zas tesne pod 400 míľ. Šušká sa až o troch elektromotoroch, z ktorých dva by poháňali zadné a jeden predné kolesá. Podobne, ako to Tesla ukázala na prototype nového Roadsteru. Batérie majú byť chladené novým chladiacim systémom, ktoré vraj Tesla testuje v spaľujúcich horúčavách arizonského Death Valley. Zákazníci by mali do budúcna oceniť aj novú sieť Superchargerov s výkonom 250 kW, čo im prinesie úsporu času na nabíjacích staniciach.

Inovácie neobídu ani dizajn. Ten má byť o čosi agresívnejší. Naopak, v interiéri sa Tesla X a Tesla S inšpirujú minimalizmom novšieho modelu Tesla 3. Z palubnej dosky by tak mali napríklad zmiznúť prieduchy ventilácie. Novinky by sa mali predstaviť ešte pred koncom roka. Či to Tesla zvládne, nie je isté. Momentálne sa pohybuje hlboko v červených číslach a vykazuje astronomickú stratu vyčíslenú na približne šesť miliárd dolárov. Ak však nové modely neprivedie na svet, nebude môcť konkurovať novým produktom, čo by pre ňu mohlo znamenať stratu dôvery investorov a rozsudok smrti. Na výber teda príliš nemá.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Tesla S #Tesla #Tesla Model S #Tesla Model X #Tesla X
Články podľa značiek