
Technológia autonómneho riadenia je mimoriadne lákavá, ale do sériovej produkcie má ešte naozaj ďaleko. Potvrdilo sa to aj vlani v marci, keď došlo v Arizone k fatálnej nehode testovacieho autonómneho Volva XC90 od spoločnosti Uber s chodkyňou Elaine Herzbergovou. Tá prechádzala vo večerných hodinách cez cestu a autopilot ju vôbec nezaregistroval, vozidlo ani len nepribrzdilo. Na tragickej udalosti mal podiel aj testovací vodič Rafael Vasquez, ktorý namiesto sledovania premávky, sledoval svoj mobilný telefón. Smrteľnému incidentu mohol a mal zabrániť. A ďalším olejom do ohňa bol fakt, že Uber deaktivoval systém na detekciu chodcov, ktorým bolo Volvo XC90 vybavené od výrobcu, aby obmedzil pri testoch nepredvídateľné správanie vozidla.

Uber následne zastavil testy svojich autonómnych áut a obnovil ich až vlani v decembri, deväť mesiacov po incidente. Samozrejme, udalosť spôsobila rozruch a vyvolala otázky, či je autonómna technológia bezpečná. Vývoj to však zastaviť nemohlo. Uber ďalej pracoval na svojom autopilote a teraz predstavuje jeho novú vývojovú verziu. Nosičom je opäť Volvo XC90. Uber tvrdí, že systém má byť podstatne bezpečnejší, pretože vozidlu ostanú všetky bezpečnostné systémy Volva. Navyše bolo vozidlo už vopred pripravené na zástavbu potrebnej technológie. Nie dodatočne upravené, tak ako v prípade staršej verzie. Navyše sú všetky kľúčové bezpečnostné prvky poistené sekundárnym elektrickým okruhom, ktorý sa aktivuje okamžite, ak by došlo k výpadku toho primárneho.
Viac o novej technológii Uber neprezradil. V každom prípade odštartuje testy v reálnej premávke už začiatkom budúceho roka. Prvé snímky však naznačujú, že Uberu sa zatiaľ nepodarilo integrovať všetky potrebné senzory, radary a kamery priamo do vozidla. Testovací prototyp je opäť vybavený špeciálnou rampou, ktorá nesie zariadenia na monitorovanie okolia. Okrem vozidiel, ktoré bude testovať Uber, poskytne niekoľko prototypov aj Volvu, ktoré ich použije vo vlastnom autonómnom programe.