Tesla Semi: Revolučný ťahač bude meškať. Nie sú preň batérie

20.06.2019 19:00

V roku 2017, keď Tesla predstavila revolučný elektrický ťahač Semi, vyzeralo všetko optimisticky. Nakoniec sa však ani tento produkt nevyhne praxi bežnej pre americkú automobilku. Sériovú výrobu nestihne spustiť načas.

Na elektrické ťahače Tesla Semi čakajú veľké...
Na elektrické ťahače Tesla Semi čakajú veľké spoločnosti ako UPS, FedEx či Walmart a Anheuser-Busch. Dnes je však už isté, že ich načas nedostanú. Autor: Tesla

Tesla Semi mala byť podľa sľubu šéfa spoločnosti Elona Muska realitou koncom tohto roka. Na tento bezemisný ťahač, ktorý zvláda šprint na stovku za päť sekúnd a s nákladom, keď dosiahne súprava hmotnosť 35 ton, za 20, „namotala“ Tesla množstvo klientov. A nejde o žiadnych malých hráčov. Na stole má americký výrobca elektromobilov záväzné objednávky na celé flotily od spoločností UPS, FedEx, Walmart či Anheuser-Busch. Zahrávať sa s ich dôverou sa iste nevypláca, najmä ak sa Tesla stále topí v červených číslach a jej straty sa pohybujú v miliardách dolárov. Prísť o týchto zákazníkov by mohlo mať v jej súčasnej situácii doslova fatálne následky.

Napriek tomu Elon Musk nedávno predstúpil pred investorov a priznal, že Tesla sľub o spustení produkcie ťahača Semi nedodrží. Projekt bude podobne ako tie ostatné meškať. Musk oznámil, že termín nábehu výroby je presunutý na koniec roka 2020. Teda o celých dvanásť mesiacov. Škrt cez rozpočet to môže byť aj pre zákazníkov, ktorí si cez ekologický nákladný automobil chceli zlepšiť svoj emisný imidž a znížiť náklady. Ak autá nedostanú, budú musieť meniť svoje plány. A to nie je dobré. Dôvodom pre oneskorenie nemajú byť technické problémy ani problémy s výrobnými kapacitami, ale nedostatok akumulátorov.

„Bez batérií nemá zmysel zvyšovať produktovú komplexnosť,“ dôvodil Musk pred investormi. Firma sa preto podľa neho zameria na výrobu akumulátorov, čo by mohlo znamenať aj vstup spoločnosti do ťažobného priemyslu. Čo to znamená, šéf Tesly nespresnil. Akumulátory však Tesla Semi potrebovať bude, a to obrovské množstvo. Verzia s kratším dojazdom má prejsť na jedno nabitie 482 km a drahšia až 800 km. Kapacitu batérii zatiaľ automobilka tají, ale nie je vylúčené, že by mohlo ísť až o 1 000 kWh, čo je desaťnásobok Tesly S. Či však bude o rok dostatok akumulátorov, nie je isté.

Na trh vstupujú noví ambiciózni hráči. Elektrickú ofenzívu pripravujú nielen najväčšie automobilové koncerny, ale aj menšie spoločnosti, ktoré vidia svoj priestor práve v teritóriu nákladnej dopravy. Napríklad americká Nikola Motor, ktorá má pripravený čisto elektrický ťahač Nikola Two. Dopyt po batériách bude teda prudko rásť.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Tesla #Elon Musk #tesla Semi
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
7. 10. 2019zdraženie1.242 €zlacnenie1.321 €
30. 9. 2019zlacnenie1.233 €zlacnenie1.328 €
23. 9. 2019zdraženie1.241 €zdraženie1.334 €
16. 9. 2019zdraženie1.217 €zlacnenie1.321 €
9. 9. 2019zlacnenie1.214 €zlacnenie1.322 €
2. 9. 2019zdraženie1.216 €zdraženie1.334 €
26. 8. 20191.203 €1.321 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR