O úvahách priviesť na svet vlastný model BMW M GmbH sa dozvedáme vďaka austrálskemu serveru Car Sales. Šéf ostrej divízie BMW Markus Flasch totiž tomuto médiu počas prezentácie nových BMW X3 M a X4 prezradil, že takéto plány naozaj existujú. Zatiaľ sa však rozhoduje o tom, o aký typ auta by malo ísť. V hre je viacero karosárskych alternatív a tiež viacero možností pohonov – od klasických až po čisto elektrické.
Príchod autonómneho modelu z dielne BMW M by však mal logiku. Veď konkurenčné AMG z Affalterbachu má okrem upravených modelov Mercedes-Benz v ponuke kupé a roadster GT a tiež 4-dverové kupé AMG GT 4Door, nehovoriac o pripravovanom hyperšporte AMG One s technikou monopostov F1. BMW M teda má čo doháňať. Jeho posledným autonómnym produktom bolo dnes už kultové kupé BMW M1 s motorom uloženým v strede. To sa však písal rok 1978. Vzniklo z neho iba 400 vzácnych exemplárov.
Flasch pre Car Sales tiež povedal, že ak sa tak stane, bude musieť novinka zodpovedať DNA BMW M, čo znamená kombináciu výkonu, luxusu a agility. „BMW M nebude nikoho kopírovať, ale vydá sa vlastnou cestou,“ povedal. Pritom zdôraznil, že nemusí ísť nutne o najdrahší model divízie. Hoci je všetko zatiaľ zastreté rúškom tajomstva, premiéra nemusí byť ďaleko. Už o tri roky totiž divízia M oslávi polstoročie existencie pod krídlami mníchovskej automobilky. A krajší darček, ako supervýkonné kupé by si priať ani nemohla.
Vízie na oživenie legendárneho BMW M1 tu síce boli už v roku 2008, keď vznikol rovnomenný koncept, na výrobné linky sa však nikdy nedostal. BMW si ním len pripomenulo tridsiate výročie vzniku tohto unikátneho kupé.