Cenovo sú tieto triedy približne rovnocenné, a tak sa zákazníci postupne preorientovávali na športovo-úžitkové autá, ktoré dávali dizajnérom voľnejšie ruky a tým viac lákali záujemcov. V súčasnosti už viac-menej len bilancujeme postupné ukončovanie výroby jednotlivých zástupcov triedy MPV. Posledným z nich je BMW 2 Active Tourer a Grand Tourer.
Kým modely ako Mazda 5, Toyota Verso, Opel Zafira alebo Citroën C4 SpaceTourer oslovujú väčšinového motoristu, BMW radu 2 pridávalo k dobrým úžitkovým vlastnostiam aj športového ducha značky. Hovorí sa o ňom ako o najšportovejšom MPV, a to z dôvodu, že napriek pohonu prednej nápravy má mimoriadne dobre naladený podvozok. Vďačí tomu hlavne platforme, o ktorú sa delí s BMW radu 1.
Nová generácia modelov Active Tourer a Grand Tourer však už na trh nedorazí, keďže v Mníchove si uvedomili, že dopyt po nich bude už len klesať. Spôsobené to je aj tým, že záujemcovia o BMW majú na výber niekoľko modelov z triedy SUV, ktoré sú viac než plnohodnotnou náhradou. V neposlednom rade hrá úlohu aj reputácia značky, ktorá si vždy zakladala na dynamickom potenciáli modelov, čo sa pri MPV dosahuje najťažšie.
Viceprezident produktového plánovania Peter Henrich zatiaľ nevedel spresniť, dokedy zostanú BMW 2 Active Tourer a Grand Tourer na výrobných linkách, no vzhľadom na príchod novej generácie radu 1 to už dlho nebude.