Tesla sa vyjadrila k požiaru Modelu S v Šanghaji. Zlyhal modul batérií

Tesla bojuje s obrovskými finančnými stratami. O to horšie sú pre ňu prípady požiarov, ktoré poškodzujú imidž značky a dôveru zákazníkov. Teraz sa vyjadrila k jednému z nich, ktorý zaznamenala bezpečnostná kamera v parkovacom dome v Šanghaji.

02.07.2019 16:00
debata (1)
Od roku 2013 nastal požiar pri štrnástich... Foto: NVA
Tesla S - požiar Od roku 2013 nastal požiar pri štrnástich exemplároch Tesly S, zväčša však z dôvodu havárie alebo pri dobíjaní. Ten v Šanghaji bol iný. (ilustračná snímka)
Tento rok došlo už k dvom neštandardným požiarom Tesly S. Oba prebehli na parkoviskách bez prítomnosti majiteľov. Prvý nastal v Šanghaji asi 30 minút po tom, čo bolo vozidlo zaparkované. K druhému došlo o tri týždne neskôr v Hongkongu za podobných okolností. Tesla na to zareagovala aktualizáciou softvéru v oblasti nastavenia nabíjania a teploty batérií. Až teraz sa však na svojich stránkach vyjadrila k príčine prvého z nich. Podľa automobilky bol dôvodom chybný batériový modul v prednej časti vozidla. Tesla zároveň uviedla, že bezpečnostný systém pracoval správne, a preto nedošlo k poškodeniu ďalších modulov.

Situáciu sa snaží upokojiť aj vyhlásením, že ak by boli vo vozidle ľudia, mali by dostatok času ho opustiť. Dodajme, že samotné články dodáva Tesle spoločnosť Panasonic. Automobilka z nich skladá spomínané moduly. Tesla stále tvrdí, že pravdepodobnosť požiaru elektromobilu je desaťkrát nižšia ako konvenčných áut. Má však smolu, že požiarom jej vozidiel sa venuje väčšia mediálna pozornosť. Dodajme, že od roku 2013 nastal požiar pri štrnástich exemplároch, zväčša však z dôvodu havárie. Príčiny druhého požiaru v Hongkongu automobilka zatiaľ nevysvetlila.

Či budú mať spomínané prípady negatívny dopad na záujem o elektromobily v Číne, ukáže až čas. V každom prípade nejde o malichernosť, keďže Čína je v súčasnosti ďaleko najväčším elektrotrhom planéty. Ročne sa tam predá až 1,3 milióna batériových vozidiel. Pritom podobné problémy majú aj ich čínski výrobcovia. Spoločnosť NIO spustila zvolávaciu akciu na 4 803 elektro­mobilov ES8 SUV po tom, čo jeden z nich začal horieť na rutinnej servisnej prehliadke. Vyšetrovanie ukázalo, že príčinou bola skratovaná batéria. Minister priemyslu a informačných technológií dokonca výrobcom elektromobilov nariadil po týchto incidentoch nové bezpečnostné testy.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #požiar #Tesla S #Tesla
Články podľa značiek