
Situáciu sa snaží upokojiť aj vyhlásením, že ak by boli vo vozidle ľudia, mali by dostatok času ho opustiť. Dodajme, že samotné články dodáva Tesle spoločnosť Panasonic. Automobilka z nich skladá spomínané moduly. Tesla stále tvrdí, že pravdepodobnosť požiaru elektromobilu je desaťkrát nižšia ako konvenčných áut. Má však smolu, že požiarom jej vozidiel sa venuje väčšia mediálna pozornosť. Dodajme, že od roku 2013 nastal požiar pri štrnástich exemplároch, zväčša však z dôvodu havárie. Príčiny druhého požiaru v Hongkongu automobilka zatiaľ nevysvetlila.
Či budú mať spomínané prípady negatívny dopad na záujem o elektromobily v Číne, ukáže až čas. V každom prípade nejde o malichernosť, keďže Čína je v súčasnosti ďaleko najväčším elektrotrhom planéty. Ročne sa tam predá až 1,3 milióna batériových vozidiel. Pritom podobné problémy majú aj ich čínski výrobcovia. Spoločnosť NIO spustila zvolávaciu akciu na 4 803 elektromobilov ES8 SUV po tom, čo jeden z nich začal horieť na rutinnej servisnej prehliadke. Vyšetrovanie ukázalo, že príčinou bola skratovaná batéria. Minister priemyslu a informačných technológií dokonca výrobcom elektromobilov nariadil po týchto incidentoch nové bezpečnostné testy.