Väčšinou sa zakladateľovi Elonovi Muskovi darí nadchnúť investorov a verejnosť novinkami. Hoci prichádzajú na trh zväčša s niekoľkoročným meškaním, fanúšikovia to automobilke radi odpustia. Platilo to v prípade Modelu 3 aj ťahača Semi, ktorého začiatok sériovej výroby je momentálne odložený. Tesla však už plánuje výrobu crossoveru Model Y a aj hyperšportového roadsteru.
V nadšení z noviniek sa však stráca potreba inovovať už osvedčené Modely S a X. Prvý menovaný je na trhu už sedem rokov a až na minimálne úpravy sa jeho konštrukcia v podstate nezmenila. Niekoľko prvkov prebral z Modelu 3, no to je prakticky všetko. Model X sa od Modelu S odlišuje len karosériou, inak ide o technicky totožné vozidlá. Znepokojivo znejú slová Elona Muska, ktorý tvrdí, že zásadná modernizácia ani nová generácia Modely S a X nečaká.
To okamžite vyvolalo reakciu na burze, kde sa hodnota akcií Tesly opäť prepadla. Investorov neteší ani skutočnosť, že predaje drahších Modelov S a X klesajú, pričom zákazníci sa čoraz viac prikláňajú k lacnejšiemu Modelu 3. Z pohľadu spotrebiteľov je to logické. Model 3 je novší, cenovo dostupnejší, poskytuje rovnaké zážitky za volantom a takisto nesie so sebou punc značky.
Okrem toho väčším Teslám pribudla nedávno konkurencia v podobe Audi E-tron, Mercedesu-Benz EQC a Jaguaru I-Pace. V najbližšej dobe sa očakáva príchod Porsche Taycan a Polestaru 1. Bez novej generácie vlajkových lodí sa Tesla môže poľahky ocitnúť na okraji priepasti.