
Lexus sa v posledných rokoch zameral na rozšírenie ponuky populárnych SUV, napríklad o NX a UX a pridal tiež krásne kupé RC a najmä fascinujúci superšport LC. Kabriolet však z jeho portfólia vypadol po tom, čo skončil s výrobou druhej generácie sedanu IS a s ňou aj modelu IS C. Z tretej generácie kabriolet nikdy nevznikol a dokonca ani z verzie kupé, ktorá sa osamostatnila pod názvom RC. Že svitá na lepšie časy, naznačila prémiová japonská značka až tento rok v januári v Detroite, kde na tamojšej motoršou predstavila krásny koncept LC Convertible, teda otvorenú verziu kupé LC. Už vtedy sa šuškalo, že sa pozeráme na prototyp sériovej verzie.

Potvrdilo sa. Na festivale rýchlosti v britskom Goodwoode Lexus oznámil, že „koncept LC Convertible“ sa stane realitou. A že to myslí vážne, dokázal funkčným predsériovým prototypom, ktorý kryla už len grafická kamufláž. Na linky zamieri v priebehu roka 2020, takže stihne až budúcu letnú sezónu. Šéf Lexusu Kodži Sato zdôraznil, že každá z karosárskych verzii LC bude odlišná. „Je tu spojitosť, ale kupé a kabriolet totožné nebudú. Naladenie podvozku sa líši, aby zodpovedalo odlišnej tuhosti karosérie kabrioletu,“ dodal.
O technike automobilka síce nič neprezradila, ale je len málo pravdepodobné, že by sa líšila od tej v kupé. Očakávať tak môžeme 5-litrový atmosférický 8-valec (351 kW) pre LC500 a neodmysliteľný hybridný 6-valec z LC500h (268 kW). Finálny dizajn by sa už nemal príliš líšiť od konceptu. Pevnú strechu tak nahradí ľahké plátno. Interiéru ostane usporiadanie 2 + 2. Ako naznačila štúdia, rozmery budú veľmi príbuzné kupé. Koncept mal na dĺžku 4 770, na šírku 1 920 a na výšku 1 340 mm. Realitou môžu ostať aj 21-palcové disky kolies, ktoré už na kupé LC nájdete.