Porsche 'oprášilo' testovací okruh Nardo. Stálo ho to 35 miliónov eur!

Myslíte si, že testovanie áut v reálnych podmienkach je dnes možné nahradiť počítačovými simuláciami? Ani náhodou. Dokazuje to aj koncern VW a jeho divízia Porsche, ktorá vrátila lesk legendárnemu okruh Nardo.

17.07.2019 19:00
debata
Taliansky kruh Nardo bol vybudovaný v roku... Foto: Fiat
Nardo - testovací okruh Taliansky kruh Nardo bol vybudovaný v roku 1975. Jeho najslávnejšou časťou je kruhová klopená trať s dĺžkou 12,6 km, ktorá umožňuje dlhodobé testovanie vozidiel pri maximálnej rýchlosti.

Automobilky síce testujú svoje nové modely čoraz viac pomocou softvéru, kde dokážu nasimulovať rôzne podmienky, ale realitu zatiaľ nič nenahradí. Všetky novinky preto absolvujú rozsiahly testovací program v krutých zimách, spaľujúcich horúčavách a aj na rýchlostných tratiach. Taký koncern Volkswagen má napríklad k dispozícii okruh Ehra-Lessien, kde absolvuje zaťažkávacie skúšky aj Bugatti Chiron s maximálkou cez 400 km/h. Lenže rovinka dlhá 8,7 km nemusí byť ideálna, najmä ak by chcela značka z Molsheimu otestovať dlhodobú maximálnu záťaž tohto superauta.

Po rekonštrukcii sa môže Nardo tešiť z úplne... Foto: Porsche
Nardo - testovací okruh Po rekonštrukcii sa môže Nardo tešiť z úplne nového asfaltového povrchu.

Teraz na to bude mať príležitosť. Sesterské Porsche totiž investovalo 35 miliónov eur do legendárneho talianskeho okruh Nardo. Trať vybudovaná v roku 1975 Fiatom je známa najmä svojím 12,6 km dlhým klopeným oválom, umožňujúcim „nekonečné“ krúženie maximálnou rýchlosťou. Do rýchlosti 240 km/h dokonca bez potreby natočenia kolies. Kompenzuje to práve sklon trate. „Toto testovacie centrum bolo vždy jedinečné a odteraz je viac ako kedykoľvek predtým základným kameňom vývojovej stratégie Porsche,“ povedal Malte Radmann z divízie Porsche Engineering, ktorá je od roku 2012 vlastníkom areálu s rozlohou 106 000 štvorcových metrov.

Práce trvali sedem mesiacov a ich výsledkom je nielen nový asfaltový povrch hlavného oválu či nové bariéry, ale aj vynovenie ďalších dvadsiatich menších tratí, ktoré budú vhodné na testy asistenčných systémov, autonómnych technológií či elektromobilov a ich rýchlonabíjania. Investícia sa iste oplatí, pretože okruh neďaleko mesta Puglia, ktorý zamestnáva 150 expertov, využíva nielen koncern Volkswagen, ale ďalších približne 90 automobilových spoločností, testujúcich autá, ich komponenty či rôzne bezpečnostné technológie. V minulosti práve tu krúžili ikony ako Bugatti EB 110 alebo McLaren F1. A nie je dôvod, aby sa história neopakovala.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Porsche #Nardo
Články podľa značiek