Mercedes-Benz X: Stuttgart zakopol, jeho pikap končí. Nie je oň záujem

22.07.2019 16:00

Podľa nemeckého Automobilwoche je veľmi pravdepodobné, že prvý pikap Mercedesu-Benzu, trieda X, sa nielenže nedočká nástupcu, ale tá súčasná čoskoro skončí. Len tri roky po predstavení!

Prvý pikap Mercedesu-Benz, trieda X, nedosiahol...
Prvý pikap Mercedesu-Benz, trieda X, nedosiahol očakávaný odbyt. Bez severoamerických a juhoamerických trhov nemá šancu na väčší úspech. Môže sa tak stať prvou obeťou optimalizácie nákladov koncernu Daimler. Autor: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz rozširuje ponuku modelov radikálnym tempom. Naposledy napríklad o nový crossover GLB alebo prvé elektrické SUV EQC. A zväčša sa mu darí. V posledných rokoch bola prepadákom len trieda R, teda veľký kríženec MPV a luxusnej limuzíny, ktorá nenašla u zákazníkov náležitý ohlas, i keď na linkách vydržala celých desať rokov. To však rozhodne nebude prípad novej triedy X, ktorá je na svete necelé tri roky. Stuttgartská automobilka sa ňou snažila po prvý raz zamiešať karty v triede pikapov. Aby ju to však veľa nestálo, rozhodla sa pre kooperáciu s Nissanom a transformáciu populárnej Navary na model s trojcípou hviezdou.

O novinku však nie je záujem. Za všetko hovoria čísla. Vlani sa z triedy X predalo len 16 700 exemplárov, a to hovoríme o celosvetových registráciách, ktoré zahŕňajú Európu, Austráliu aj Afriku. Nepomohol ani lepší dizajn, vyššia bezpečnosť či výkonný naftový 6-valec. Nedôveru k potenciálu tohto modelu naznačil už vo februári sám šéf Daimleru Dieter Zetsche, ktorý oznámil, že verzia triedy X pre Južnú Ameriku, ktorá mala byť vyrábaná v závode Renault-Nissan v Argentíne, nedostala zelenú. V súčasnosti schádza výlučne z montážnych liniek v Barcelone. Dostupná nie je ani v USA, najväčšom trhu pikapov na svete, pravdepodobne z dôvodu dohody s Nissanom.

Bez nových trhov tak nemá luxusný pikap Mercedesu-Benzu šancu, najmä ak koncern Daimler ohlásil optimalizáciu výrobných nákladov, ktorá môže priniesť aj redukciu ponuky. Zdroj blízky automobilke pre Automobilwoche povedal, že o ďalšom osude triedy X sa má rozhodnúť každým dňom. Vyhliadky však nie sú ružové. Konkurencia z Mníchova a Ingolstadtu si teraz mädlí ruky, že k podobnému kroku nikdy nepristúpila. Uvidíme, či podobný scenár zasiahne aj ďalší produkt, ktorý vznikol z kooperácie s alianciou Renault-Nissan. Hovoríme o malej dodávke Mercedes-Benz Citan, ktorá je derivátom Renaultu Kangoo.

Od roku 2012, keď sa objavila, nepresiahli jej európske registrácie nikdy 6 000 exemplárov. Navyše sa Daimler a Renault-Nissan rozišli aj v oblasti výroby malých áut Smart a Renault Twingo. Nové Smarty budú výlučne čínskej proveniencie a budú mať elektrický pohon. Značku totiž zachránila investácia čínskeho Geely. Spolupráca Renaultu a Daimleru sa tak obmedzí len na produkciu motorov.

Mercedes-Benz X -
		2017
Mercedes-Benz X -
		2017
+53Mercedes-Benz X -
		2017

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Nissan #Renault #Mercedes-Benz #Daimler #mercedes-Benz X
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
2. 9. 2019zdraženie1.216 €zdraženie1.334 €
26. 8. 20191.203 €1.321 €
19. 8. 2019zlacnenie1.203 €zlacnenie1.321 €
12. 8. 2019zlacnenie1.204 €zlacnenie1.326 €
5. 8. 2019zlacnenie1.206 €zlacnenie1.341 €
29. 7. 2019zdraženie1.226 €zdraženie1.367 €
22. 7. 2019zlacnenie1.224 €zlacnenie1.365 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR