Musíme však pripomenúť, že medziročné porovnanie je čiastočne skreslené „panikou“, ku ktorej sa schyľovalo v dôsledku nástupu prísnejšej emisnej normy v septembri minulého roka. Tá síce naplno prepukla až v auguste, no už v júni niektoré značky nadpriemerne registrovali svoje vozidlá spĺňajúce iba staršiu normu, aby ich mohli predávať aj po 1. septembri.
Ani táto skutočnosť však nič nemení na tom, že Európa ako automobilový trh zaznamenáva celkový pokles predajov. Od januára do júna tohto roka sa v spomínaných štátoch predalo 8 426 190 vozidiel, čo je o 3,1 % menej ako za rovnaké obdobie pred rokom. Nižšie registrácie si na konto pripísali všetci lídri európskych trhov. Jednotkou ostáva Volkswagen s 936 348 predanými vozidlami, čo je pokles o 6,5 %. Rovnakú stratu zaznamenal aj druhý Renault. Predaje tretieho Peugeotu sa medziročne znížili o 3 %.
Z nemeckého prémiového tria je na tom najlepšie Mercedes-Benz, ktorý zaznamenal stratu len 1,8 %. Hneď za ním nasleduje BMW s minimálnou stratou 0,3 % a Audi s poklesom 6 %. Prvou značkou v rebríčku s medziročným nárastom registrácií je Citroën na dvanástom mieste, ktorý si polepšil o 6,5 %. O priečku nižšie je Dacia s najvyšším nárastom registrácií z výrobcov v prvej dvadsiatke, a to 10,1 %.
Najpredávanejšie značky v Európe za 1. polrok 2019 podľa ACEA
Poradie | Značka | Počet predaných vozidiel | Medziročný nárast/pokles v % |
1. | Volkswagen | 936 348 | –6,5 |
2. | Renault | 590 022 | –6,5 |
3. | Peugeot | 527 561 | –3,0 |
4. | Ford | 513 338 | –7,8 |
5. | Opel/Vauxhall | 474 805 | –4,1 |
6. | Mercedes-Benz | 448 502 | –1,8 |
7. | BMW | 428 544 | –0,3 |
8. | Audi | 406 977 | –6,0 |
9. | Škoda | 398 256 | –0,9 |
10. | Toyota | 387 360 | –0,4 |
11. | Fiat | 380 570 | –10,2 |
12. | Citroën | 356 511 | 6,5 |
13. | Dacia | 316 424 | 10,1 |
14. | Hyundai | 284 396 | –2,1 |
15. | Seat | 269 143 | 6,3 |
16. | Kia | 268 305 | 1,6 |
17. | Nissan | 217 137 | –24,2 |
18. | Volvo | 174 999 | 2,4 |
19. | Mazda | 124 813 | –0,7 |
20. | Mini | 108 570 | –0,3 |
CELKOVO | 8 426 190 | –3,1 |