ACEA: Predaj áut v Európe stále slabne. Darí sa len Dacii, Citroënu a Seatu

Minulý rok v lete si európske automobilové trhy prešli turbulenciami. Nástup novej emisnej normy zapríčinil neúmerné zvýšenie registrácii nových vozidiel. Následný pád vrátil situáciu do normálnu. Odvtedy však čelíme kontinuálnemu poklesu predajov.

23.07.2019 06:00
wwwdrivingcouk Foto:
Od januára do júna tohto roka sa na sledovaných trhoch predalo 8 426 190 vozidiel, čo je o 3,1 % menej ako za rovnaké obdobie pred rokom.
debata (15)
Európsky zväz výrobcov automobilov (ACEA) pravidelne uverejňuje štatistiky predajov automobilov na európskych trhoch. Do úvahy berie všetky štáty Európskej únie okrem Malty a k tomu ešte pridáva údaje z Nórska, Islandu a Švajčiarska. Najnovšie sa dozvedáme o situácii na európskych trhoch vďaka štatistike predajov za prvý polrok roku 2019.

Musíme však pripomenúť, že medziročné porovnanie je čiastočne skreslené „panikou“, ku ktorej sa schyľovalo v dôsledku nástupu prísnejšej emisnej normy v septembri minulého roka. Tá síce naplno prepukla až v auguste, no už v júni niektoré značky nadpriemerne registrovali svoje vozidlá spĺňajúce iba staršiu normu, aby ich mohli predávať aj po 1. septembri.

Ani táto skutočnosť však nič nemení na tom, že Európa ako automobilový trh zaznamenáva celkový pokles predajov. Od januára do júna tohto roka sa v spomínaných štátoch predalo 8 426 190 vozidiel, čo je o 3,1 % menej ako za rovnaké obdobie pred rokom. Nižšie registrácie si na konto pripísali všetci lídri európskych trhov. Jednotkou ostáva Volkswagen s 936 348 predanými vozidlami, čo je pokles o 6,5 %. Rovnakú stratu zaznamenal aj druhý Renault. Predaje tretieho Peugeotu sa medziročne znížili o 3 %.

Z nemeckého prémiového tria je na tom najlepšie Mercedes-Benz, ktorý zaznamenal stratu len 1,8 %. Hneď za ním nasleduje BMW s minimálnou stratou 0,3 % a Audi s poklesom 6 %. Prvou značkou v rebríčku s medziročným nárastom registrácií je Citroën na dvanástom mieste, ktorý si polepšil o 6,5 %. O priečku nižšie je Dacia s najvyšším nárastom registrácií z výrobcov v prvej dvadsiatke, a to 10,1 %.

Najpredávanejšie značky v Európe za 1. polrok 2019 podľa ACEA

Poradie Značka Počet predaných vozidiel Medziročný nárast/pokles v %
1. Volkswagen 936 348 –6,5
2. Renault 590 022 –6,5
3. Peugeot 527 561 –3,0
4. Ford 513 338 –7,8
5. Opel/Vauxhall 474 805 –4,1
6. Mercedes-Benz 448 502 –1,8
7. BMW 428 544 –0,3
8. Audi 406 977 –6,0
9. Škoda 398 256 –0,9
10. Toyota 387 360 –0,4
11. Fiat 380 570 –10,2
12. Citroën 356 511 6,5
13. Dacia 316 424 10,1
14. Hyundai 284 396 –2,1
15. Seat 269 143 6,3
16. Kia 268 305 1,6
17. Nissan 217 137 –24,2
18. Volvo 174 999 2,4
19. Mazda 124 813 –0,7
20. Mini 108 570 –0,3
  CELKOVO 8 426 190 –3,1

© Autorské práva vyhradené

15 debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #pokles #Dacia #ACEA #predaj áut
Články podľa značiek